שר האנרגיה הטורקי, פתיח דונמז, אמר בריאיון לרשת CNN כי הוא צפוי לבקר בישראל כבר בחודש אפריל הקרוב, והוסיף כי "כבר יש לנו מערכת הולכת גז לאומית. ניתן להעביר חלק מהגז הישראלי משם בקלות. אנחנו יכולים בקלות להעביר גז, גם בתוך הארץ וגם לאירופה". 

"כשאנחנו מסתכלים על הקווים הכלליים של הפרויקט, נדרש קו של כ-500-600 ק"מ. מצד שני, יהיה צורך להתקין לפחות פי 2-3 יותר צינורות לאירופה . כבר יש לנו מערכת הולכה, ייתכן שיהיה צורך לבנות צינורות נוספים, אבל נוכל להוביל בקלות גז גם בתוך הארץ וגם בחו"ל. יש גם מנגנוני העברת אנרגיה- גם בגז וגם בחשמל, גם באלה אפשר להשתמש. זה אומר שאם תקבל לדוגמא 10 יחידות של גז משם, אותו לא חייב לייצא לחו"ל, אבל אנחנו יכולים להעביר את אותה כמות ממקור אחר. זה גם אפשרי".

דבריו של דונמז הגיעו לאחר שארדואן אמר כי המגעים של שרי החוץ והאנרגיה יתחילו לאחר ביקורו של הנשיא הרצוג במדינה. כזכור, הנשיא ערך בשבוע שעבר  ביקור ממלכתי ובעל חשיבות רבה, במסגרת ההפשרה ביחסים שבין שתי המדינות. הביקור, המוגדר כ"היסטורי", נעשה בהזמנת הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן בשיחת טלפון בין השניים.

כמו כן, נשיא טורקיה ארדואן, אמר כיממה לאחר הביקור כי מדינתו וישראל יכולות לעבוד יחד כדי להעביר גז טבעי לאירופה. על פי התבטאויות של ארדואן, טורקיה מעוניינת בכך שישראל תעביר גז טבעי ממאגרי הגז שלה בים התיכון לאירופה באמצעות צינור יבשתי שיעבור דרכה.