מרכז לאודר לתעסוקה בנגב נערך לגידול בקליטה ובתעסוקה של מאות עולים שצפויים להגיע מרוסיה, אוקראינה ומדינות נוספות מהאזור. ישיבת חירום התקיימה בסוף השבוע האחרון במטה המרכז בבאר שבע בראשות יו"ר מרכז לאודר לתעסוקה, אבי בלשניקוב, ראש מטה JNF ארה"ב, טלי צור, מיכל גרייבסקי - סגנית יו״ר מרכז לאודר, וגורמים נוספים העוסקים בתעסוקה וקליטה בבאר שבע ובנגב. 

במהלך הפגישה הוחלט על הכנת חומרים רלוונטיים לשיווק, מאמצי גיוס כספים משותפים ופנייה קולקטיבית לכל המעסיקים באזור. איש העסקים והיהודי-אמריקאי, רונלד לאודר, הקים את מרכז לאודר לתעסוקה בנגב. הוא גם מכהן כנשיא הקונגרס היהודי העולמי ויו"ר אמריטוס של JNF ארה"ב. חזונו ואמונתו היא שעתידה של ישראל ושגשוגה נמצאים באזורי הגליל והנגב. לאודר הנחה כעת את המרכז ואנשיו בישראל לשלב את המצטרפים החדשים ולסייע במתן כלים, ידע ומשאבים באמצעות הכשרה ומציאת משרות לגברים ולנשים, צעירים ומבוגרים. "העלייה הצפויה לישראל תשמש דחיפה למדינה ואנחנו כאן כמו תמיד לתמוך ולסייע", אמר מר לאודר.

בתוך כך, כחלק מהמאמץ לקליטת הפליטים מאוקראינה החליטה הנהלת המרכז הרפואי "בריאותא" בבאר שבע לשאת בעלויות השירות הרפואי והטיפולים השונים למשפחות שנקלטו בדרום, תוך סיכום ותיאום עם מחלקת הקליטה בעיריית באר שבע. עד כה טופלו על ידי הצוותים הרפואיים של בריאותא ארבעה ילדים שהתקבלו במצבים רפואיים שונים, מתוך 15 המשפחות שנקלטו עד כה בעיר.

איתי חדד, מנכ"ל בריאותא: "מרכז רפואי בריאותא נרתם לסייע במצב המורכב והמאתגר ויישא בכל עלויות הטיפול הרפואי במהלך כל זמן שהות הפליטים באזורנו. צוות המרכז הרפואי מאחל בריאות איתנה לפליטים ובתקווה לימים טובים יותר".