גל הטרור: נצ"מ שלומי שגיא, קצין אגף המבצעים במשטרת מחוז תל אביב, שוחח הבוקר (חמישי) עם גיא פלג וניסים משעל ב-103FM והתייחס לרצף הפיגועים האחרון, שגבה את חייהם של 11 בני אדם. 

בפתח דבריו, התייחס להעלאת הכוננות במשטרה: "המפכ"ל הנחה לעבור לכוננות לרמה הגבוהה ביותר, זה אומר שהשוטרים עובדים במשמרות ארוכות יותר, יבוטלו חופשות ואלפי שוטרים יתוגברו החוצה. כמובן אנחנו קוראים לאזרחים לשמור על ערנות, לדווח למוקד 100 על כל דבר חשוד, אפילו שנראה שטותי. אני מעדיף לשלול 100 פעם ולא לפספס פעם אחת". 

כשנשאל כמה זמן המשטרה תוכל להמשיך בנוהל הזה, השיב כי "אנחנו כמובן יודעים לעשות את האיזונים. כמובן שנמשיך בדברים שאי אפשר לעצור אותם, חקירה של רצח ופשעים חמורים. אנחנו יודעים להחזיק מעמד, וראינו את זה גם ב'שומר החומות'. הבוקר אנחנו גם מקבלים תגבור מהצבא, אני מניח שבהמשך גם יגויסו פלוגות מילואים של מג"ב. אנחנו יודעים להחזיק מעמד". 

בהמשך, התייחס לקריאה של ראש הממשלה נפתלי בנט לאזרחים בעלי רישיון נשק לשאת אותו, ואמר כי "הנושא של אזרחים שיש להם רישיון בתוקף ועשו אימון ויודעים לשאת אותו - שיישאו אותו. ראינו את זה בבאר שבע, פעילות מדהימה של שני אזרחים שנטרלו את המחבל ובטוח שהצילו חיי אדם נוספים. לכן הקריאה היא נכונה בעת הזו, אבל לא לעצור את החיים. אשתי, שהיא מנהלת בית ספר, שאלה אותי, 'להוציא טיול?' אמרתי לה 'כן. להוציא טיול'. להוסיף עוד חמוש, להוסיף עוד מאבטח, להוסיף עוד הורה, אבל בטח לא לעצור את החיים".  

עוד התייחס לנטרול המחבל בבני ברק, והסביר על מורכבות הנושא: "לגבי התנהלות השוטרים, היא הייתה באומץ ובגבורה, זה מה שמצפה משוטר - לחתור למגע, גם אם הוא יודע שהוא ישלם את חייו. הכניסה לאותה סמטה בידיעה שיש מחבל ממול, השליפה של האקדח, החיסול של המחבל, רק מוכיחה את אומץ הלב של השוטרים". 

בסיום, השיב לשאלה האם יש קשר בין רצף הפיגועים לכמויות הנשק הבלתי חוקי שמסתובבות בישראל: "משטרת ישראל מפעילה סוכנים, אנשים, מבצעת חיפושים על מנת לאתר נשק לא חוקי. כמובן שזה רק מצמצם את כמות הנשק הלא חוקי, והיא צריכה גם שיתוף פעולה מצד האזרחים, אבל ייקח עוד זמן לצמצם את הנשק הבלתי חוקי בישראל". 

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103fm