בעקבות החורף הגשום, שהתארך גם לחודשי האביב, צפוי שיא בתפוקת הדבש המקומי השנתי, שתעמוד על כ־4,400 טונות. כך מעריך מנכ"ל מועצת הדבש אופי רייך, שאמר: "הודות לשפע הדבר במכוורות בישראל קיימת כמות משובחת שתספק את כל צריכת הדבש בחגי תשרי וגם אין עלייה במחיר הדבש הסיטונאי".

הדבש מיוצר על ידי הדבוראים בכ־120 אלף כוורות הפזורות ברחבי הארץ. "שפע הדבש נוצר הודות לחורף שהתארך מעל הממוצע וכמות משקעים גבוהה, גם בחודשים מרץ ואפריל, שגרמו לפריחות אביב וקיץ שופעות בשפע צוף, ועונת קיץ שהחלה מאוחר עם טמפרטורות המיטיבות עם הכוורות ותהליך ייצור הדבש", הסביר רייך. "אנו מברכים על כמות דבש יוצאת מהכלל".עוד ציין המנכ"ל כי התועלת המרכזית של ענף הדבוראות אינה בייצור דבש כי אם במתן שירותי האבקה לגידולים חקלאיים, המתבצעת על ידי דבורת הדבש המאביקה 80% מצמחי החקלאות והבר.

ערך האבקת הדבורים לתל"ג החקלאי בישראל עומד על כ־3.5 מיליארד שקל בשנה. "רק לפני מספר חודשים השלימו דבוראי ישראל שינוע של יותר מ־70 אלף כוורות בכל רחבי הארץ להאבקת פריחת מטעי הפרי הנשירים, בהם דובדבן, תפוח, שזיף, משמש, אגס, נקטרינה ואבוקדו ובמקשות - אבטיח, מלון, קיווי, חמניות וגידולים נוספים". מנתוני מועצת הדבש עולה כי צריכת הדבש בקרב הציבור הישראלי מסתכמת בכ־6,200 טונות בשנה. ישראלי צורך בממוצע בחודש תשרי כ־250 גרם דבש, מתוך צריכה שנתית של כ־650 גרם לנפש.

"על פי בדיקה שערכנו, למרות עליית מחירי התשומות לכל רוחב המשק ועליית מחיר הדבש ברחבי העולם, הדבש הישראלי משווק לרשתות השיווק השונות במחירים זהים לשנים האחרונות ועל כן איני צופה עליה במחירי הדבש לצרכן לקראת חגי תשרי", העריך רייך. במועצת הדבש מעודדים קנייה ישירה במכוורות הדבוראים, שחלקם מציעים משלוחים לאורך חגי תשרי. "חשוב דווקא עכשיו, בימים בהם כלל ענפי החקלאות נלחמים על עתידם ועל עתיד ביטחון המזון, לרכוש תוצרת חקלאית טרייה ובריאה ודבש איכותי ישירות מהמכוורות בכדי לתמוך בדבוראים המבטיחים באמצעות האבקה את ביטחון המזון בארץ הן בימי משבר והן בשגרה", הוא סיכם.