ראש עיריית לוד יאיר רביבו, מלווה בלמעלה מ-1,000 מתושבי לוד ועובדי העירייה, עלו הבוקר (ראשון) לירושלים להפגנה ברחבת הכנסת  בעיצומה של ישיבת הממשלה, במחאה על הפגיעה בביטחון האישי בעיר לוד.

משה אטיאס הוא החשוד בלוד; ארגוני נשים: "המציאות לא מעניינת את בן גביר"
"המלאך שלי הלך": לידר סוויסה נרצחה בביתה בלוד, שכנה נעצר

המפגינים בראשות ראש העירייה, חברי המועצה, תושבי לוד ועובדי העירייה הביעו זעקה ומחאה מול ישיבת הממשלה בירושלים, בראשותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, במטרה להעלות את המודעות על מצב הביטחון האישי ממנו סובלים לדבריהם, כ-90,000 תושבים בלוד. 

כאות הזדהות עם עשרות אלפי התושבים, בניין עיריית לוד נשאר סגור הבוקר ולא יינתן שירות במשרדיו. את היוזמה למחאה מוביל רביבו, כאשר לדבריו בעשרת הימים האחרונים נרצחו בעירו חמישה בני אדם, יהודים וערבים -  מה שהפך את המחאה למשותפת בין כלל האוכלוסיות בעיר. 

המחאה של תושבי לוד מול הכנסת (צילום: דוברות עיריית לוד)
המחאה של תושבי לוד מול הכנסת (צילום: דוברות עיריית לוד)

ראש העירייה דורש מהממשלה בדחיפות את חקיקת רפורמת המשילות, והקמה מיידית של ועדת משנה לביטחון לאומי כדי לקדם את החקיקה בלו"ז מהיר, ודרך זאת לדאוג לחיזוק לוד ב 500 שוטרים באופן קבוע, להעביר את הטיפול בפשיעה בלוד ללהב 433, ליחב"ל, ולשב"כ ולהעביר החלטת ממשלה לחיזוק העיר ותושביה.

"די, הגיע הזמן שייקחו את לוד ברצינות, באנו לירושלים להשמיע קול זעקה - כי הבעיה של לוד היום, תהיה הבעיה של תל אביב, ראשון לציון, טבריה ובאר שבע מחר", אמר רביבו והוסיף: "הפעם לא נעצור במחאה עד שהממשלה תסייע לנו. המחאה היא ההתחלה, אם נצטרך נשבית את התחבורה בלב ישראל", הודיע ראש העיר והוסיף, כי "לראשונה, זוהי מחאה משותפת של כלל האוכלוסיות בלוד – יהודים וערבים יחדיו. אני סומך על ראש הממשלה ושריו שישמעו את זעקתנו ויושיטו יד להחזיר את תחושת הבטחון ללוד".

בתוך כך, רביבו נפגש עם ראש הממשלה נתניהו, ולפגישתם הביא עימו את תוכניתו להחזרת הביטחון האישי לתושבי העיר. בתכניתו, דרש ראש העיר את ארבעת המהלכים הבאים:

1. רפורמת המשילות: הסדרת ועדת מיוחדת \ הועדה לביטחון לאומי שמעבירה לפחות 10 חוקים בשבועות הקרובים בהיבט של חיזוק הרתעה לצד הגברת ענישה: כספים, אמל"ח, סמכויות ועוד.

2. כח אדם משטרתי יציב לאורך זמן: הכנסת מילאוים באופן קבוע, מג"ב, תמריץ לשוטרים למלא תקנים קיימים, הקצאת משאבים כגון רכבים ועוד.

3. העברת הטיפול ממוניציפלי ללאומי: מתחנת לוד לידי יאחב"ל, להב, שבכ.

4. קידום החלטת ממשלה לוד: לחיזוק התושבים בעיר ולהבאת תושבים חדשים ובין היתר הגדרתה כעיר בעדיפות לאומית.