פרשן ערוץ 12 מוחמד מג'אדלה שוחח היום (חמישי) עם אריה אלדד ורוני בר און בתכניתם ב-103FM, והתייחס למקרי הרצח הרבים במגזר הערבי. "תחושה מאד קשה. לא רק בחברה הערבית, אלא בכל המדינה, אנחנו בתקופת התפרקות וחוסר ביטחון אישי", ציין. 

רצח חמישי תוך יממה: צעיר כבן 30 נורה ומת מפצעיו
המלחמה בפשיעה במגזר הערבי: מבצע מעצרים נרחב בוצע בשכונת ג'ואריש ברמלה

עוד הוסיף: "מתחילת השנה 122 נרצחים בחברה הערבית. כשאנחנו מסתכלים על הסטטיסטיקה הכללית של החברה היהודית ולא רק על החברה הערבית, פי 2.5 נרצחים ביחד לאותה תקופה בשנה שעברה. זה רק מציג עד כמה יש פה בעיה שלא קשורה בהכרח לחברה העברית. אלא משהו כלל מערכתי הקשור לכל החברה הישראלית".

הוא האשים את השר לביטחון לאומי: "בעיקר זהו כישלון מאד גדול של המשטרה, וכישלון עוד יותר גדול לממונה על המשטרה, השר איתמר בן גביר, שהבטיח שיטפל בדברים האלה. ואנו רואים כי מאז שנכנס לתפקיד הוא עושה בדיוק ההפך".

אירוע ירי ביפיע (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

לדעתך, הכל זה עניין משילות? 
"לא. אלו שני דברים. ברמה המקצועית, בממשלה הקודמת, פעלו נגד ארגוני הפשיעה בחברה הערבית והצליחו לפרקם באופן חלקי. וכשאתה מפרק ארגון גדול, הוא מתפרק לתתי ארגונים. ואז נוצרים מאבקים בין הארגונים הקטנים. במצב כזה הממשלה והמשטרה צריכות להמשיך עם התוכנית שהייתה, באסטרטגיה ובמדיניות סדורה. למעשה, הם עשו חצי עבודה, ונוצר מצב שיש לך ארגונים קטנים יותר".

לסיום, הוסיף מג'אדלה: "יש לאנשי התקשורת, ההנהגה המקומית וחברי הכנסת אחריות מאוד גדולה ואכן אנו לא עושים מספיק. אמנם אנו לא יכולים לעצור את הנשק אבל ההנהגה יכולה להוביל לחרם נגד ראשי ארגוני הפשיעה".