לאחר עיכובים של כשנתיים ודחיות נוספות בחודשים האחרונים בעקבות תקלות בטיחות, מסתמן כי הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן ייחנך רשמית ב-18 באוגוסט. בחודשים האחרונים התעכבה הפעלת הרכבת בשל ריבוי אירועים של בלימת חירום, וכעת בעקבות ירידה באירועים אלו אישרה חברת הבקרה הגרמנית שהפרויקט של נת"ע עומד בדרישות הבטיחות.
בעקבות העיכוב בפתיחת הקו האדום: השרה רגב תעביר את פרויקט המטרו מידי נת"ע
חברת נת"ע נגד רגב: "העברת ניהול פרויקט המטרו - דלק על מדורה בעיתוי אומלל"
עבודות הקמתו של הקו האדום החלו לפני כשמונה שנים, בתחנת יהודה הלוי והריסת גשר מעריב ברחוב קרליבך. הוא היה צפוי להיפתח לתנועת נוסעים כבר באוקטובר 2021, אך כאמור - העבודות נמשכו מעבר לצפוי.
"הקו האדום" מתחיל בפתח תקווה כתוואי עילי ומשם הוא ממשיך דרך ציר ז'בוטינסקי בבני ברק וברמת גן כתוואי תת קרקעי. מתחנת צומת עלית ברמת גן, הרכבת הקלה תמשיך בתוואי התת קרקעי גם במרכז תל אביב ומשדרות ירושלים ביפו – התוואי יחזור להיות עילי, עד לתחנה הסופית בבת ים. בשלב הראשון התדירות של הנסיעות תהיה נמוכה יחסית, כאשר רכבת קלה תעבור בכל שש דקות.
במקביל, נמשכות עבודות התשתית להקמת "הקו הירוק" ו"הקו הסגול" של הרכבת הקלה. "הקו הירוק", שפתיחתו מתוכננת לשנת 2028, יתחיל בראשון לציון, סמוך למכון וולקני ומשרד החקלאות כתוואי עילי וימשיך דרך חולון למרכז תל אביב. מתחנת קרליבך בתל אביב ולאורך רחוב אבן גבירול, התוואי יהיה תת קרקעי ולאחר מכן הוא ישוב להיות עילי עם שתי זרועות – להרצליה ולאזור העסקים רמת החייל בתל אביב.
"הקו הסגול" שאמור להתחיל לפעול בשנת 2027 וכל התוואי שלו עילי. הוא יתחיל בבקעת אונו וימשיך דרך בית החולים שיבא בתל השומר לציר אלוף שדה וחלק מדרך השלום ברמת גן ובגבעתיים ומשם ימשיך לדרום תל אביב – לשכונת התקווה ורחוב העלייה ויעבור לאורך רחוב אלנבי למרכז תל אביב ורחוב בן יהודה יגיע לתחנת רכבת סבידור.