לאחר הציוץ שעורר סערה שבו ראש הממשלה האשים באופן פומבי את השב"כ ואת אמ"ן במחדל ה-7 באוקטובר, נתניהו אמר היום (שני) כי "השב"כ, תחת ראש השב"כ, עשו ועושים עבודה נסתרת גדולה מאוד, גם בשילוב זרועות הביטחון האחרים, וגם פעולה נסתרת שמצילה חיים כל הזמן"

בפגישה שערך עם יחידה 33, "הגדעונים" אמר בנוסף: "אני פה עם שר הבל"ם, עם המפכ"ל ויחידת העלית גדעונים. יחידה שנלחמת כל ימות השנה וגם ביום הארור, באותה השבת הארורה. למעלה מ-50 שוטרים ושוטרות הקריבו את חייהם כדי להציל את אזרחי המדינה. אנחנו מרכינים ראש לזכרם וגבורתם להקרבתם. משטרת ישראל תחת המפכ"ל עושה עבודה קודש, כל הזמן, להגן עלינו, כולל הבוקר, ויש חוב של כל אזרחי ישראל, במיוחד בימים האלה - אני מצדיע בפניכם".

בנימין נתניהו ולוחמי יחידת ''הגדעונים'' (צילום: עמוס בן גרשום לע''מ)
בנימין נתניהו ולוחמי יחידת ''הגדעונים'' (צילום: עמוס בן גרשום לע''מ)

"אתם עובדים גם בשיתוף פעולה מלא עם כוחות אחרים ועם השב"כ. השב"כ, תחת ראש השב"כ, עשו ועושים עבודה נסתרת גדולה מאוד, גם בשילוב זרועות הביטחון האחרים, וגם פעולה נסתרת שמצילה חיים כל הזמן - אני מצדיע להם. וכמובן כל זרועות הביטחון יחד עובדים איתכם, עם הרמטכ"ל, עם המפקדים, עם צה"ל, שנמצאים בקו החזית ומגינים על המולדת שלנו. אנחנו נלחמים על הבית - ואנחנו ננצח, בעזרת האנשים האלה ואחרים שחדורים ברוח לחימה, ברוח הקרבה, ברוח הניצחון. תודה לכם".

עוד התייחס היום (שני) ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה למלחמה ולחטופים שנמצאים בעזה: "במקביל אנחנו פועלים להרתיע באופן אקטיבי את חזית הצפון, ואני חוזר ואומר לחזבאללה - אתם תעשו את טעות חייכם אם תחליטו להתערב באופן מלא במערכה, אתם תספגו מכה שאתם לא יכולים אפילו לדמיין".

"במקביל אנחנו ממשיכים את המאמצים לשחרר את החטופים, גם במהלך התמרון, והתמרון אפילו מייצר אפשרויות להשיג שחרור ואנחנו לא נחמיץ אותן. המערכה הזו תיקח זמן, יהיו מהמורות, יהיו קשיים, יהיו אבידות, יהיו גם הפתעות, אבל בסופה אני מבטיח לכם דבר אחד: החמאס יוכה שוק על ירך. החמאס יובס, תהיה עזה אחרת".

"לצורך זה אנחנו זקוקים לאורך רוח, אנחנו זקוקים לזמן. כדי לייצר את הזמן, אנחנו צריכים להבטיח תמיכה מדינית. אני בקשר יומיומי עם נשיא ארה"ב, הצוות שלנו מדבר עם המקבילים שלהם כל הזמן. אנחנו מבהירים שאנחנו נלחמים לא רק את המלחמה שלנו, אלא גם את המלחמה שלהם; כי אם החמאס לא יובס, אז ציר הרשע ינצח, ואם ציר הרשע ינצח, העולם החופשי יפסיד. העולם המערבי והעולם הערבי כולו יפסיד, ויהיה איום גדול על האנושות. הקרב שלנו הוא קרב על הקיום שלנו, אבל הוא קרב גם על העתיד שלהם. ובכן זהו מאמץ מדיני, הסברתי, וכל מי שיכול להירתם צריך לעשות זה".

"המאמץ השני זה מאמץ הומניטרי. גם משום שזה נכון מהותית, וגם משום שזה נכון מבחינת סיוע לכוחותינו. אנחנו מנסים לנייד את האוכלוסייה לדרום הרצועה, עשינו שם ״סייף זון״ - אזור בטוח, לשם אנחנו רוצים לנתב את הסיוע ההומניטרי. אנחנו עושים זאת וגם מתאמים זאת עם ידידנו האמריקאים. זה תהליך שגם הוא לוקח זמן".

"המאמץ השלישי זה המאמץ הכלכלי, אני יודע שאתם השרים עושים עבודה גדולה מאוד. אנחנו נצטרך לעשות הרבה יותר, זה יעלה הרבה כסף וזה שיקול משני בעינינו. אנחנו נעשה מה שצריך, נעשה יותר, וחשוב גם שתציגו את הדברים שאתם עושים לציבור בצורה מסודרת".

"מעל הכל מה שדרוש זה איחוד כוחות. אנחנו הקמנו ממשלת חירום לאומית למלחמה, העם מאוחד כרגע כפי שהוא מעולם הוא לא היה. יש רוח לחימה אצל הלוחמים, אני מבקר אותם. אתמול הייתי בחיל הים, הבוקר הייתי אצל הגדעונים, לפני כן הייתי עם כל הכוחות. פשוט לראות אותם הם חדורים פשוט באש משום שהם מבינים שאנחנו נלחמים על הקיום שלנו, והאיחוד הזה הוא שיכריע".

כזכור, בצל המשך הלחימה ברצועת עזה, לשכת ראש הממשלה הוציאה בלילה שבין שבת לראשון הודעה ובה נאמר כי "בניגוד לטענות השקריות: בשום מצב ובשום שלב לא ניתנה התרעה לראש הממשלה נתניהו על כוונות מלחמה מצד החמאס". זאת, שעות ספורות לאחר מסיבת העיתונאים בה ראש הממשלה ענה על שאלות העיתונאים וסירב לקחת אחריות על המחדל ב-7 באוקטובר.

עוד נכתב בהודעה: "להיפך, כל גורמי הביטחון, כולל ראש אמ״ן וראש שב״כ, העריכו שהחמאס מורתע ופניו להסדרה. זאת ההערכה שהוגשה פעם אחר פעם לראש הממשלה ולקבינט על ידי כל גורמי הביטחון וקהילת המודיעין, כולל עד פרוץ המלחמה".