למדינת ישראל חוב מוסרי לכל אדם אשר נפצע במלחמה על הגנת הארץ. כחלק מכך, קוראת תנועת אומ"ץ לוועדת העבודה והרווחה של הכנסת לקיים דיון דחוף בנושא בעל משמעות רבה לפצועים רבים: פסילת רישיון הנהיגה – וחידושו.
בכך מצטרפת אומ"ץ לחברי כנסת שגם אליהם הגיעו פניות אשר הציגו בעיה משמעותית: במקרים שבהם הפציעה מייצרת מגבלה לגבי הנהיגה, הרישיון נפסל אוטומטית. כשהפצוע או הפצועה משתקמים ומנסים להשיב לעצמם את רישיון הנהיגה, הם נתקלים בסבך בירוקרטי בלתי ניתן להתרה, ולמעשה נשלחים למלחמה שבה אין להם סיכוי.
נציגי אומ"ץ בוועדות הכנסת – עו"ד מוטי שנאבל ומר שלמה קלדרון, יו"ר לשכת המבקרים הפנימיים בישראל לשעבר – הדגישו את חשיבות הדיון שיאפשר יצירת מסלול מיוחד ברשות לבטיחות בדרכים לטובת החיילים שנפגעו בקרב. יו"ר אומ"ץ, פנחס פליצ'ה פלד, ויו"ר המועצה הציבורית של התנועה, עו"ד יצחק מינא, פנו ליו"ר ועדת העבודה והרווחה, ח"כ ישראל אייכלר, על-מנת שיקבע מועד בהקדם. "מדינת ישראל חייבת לראות את שיקום פצועי צה"ל כערך עליון, ולהקצות לכך את המשאבים הראויים", כתבו. "רישיון נהיגה, האפשרות לניוד וחיזוק העצמאות הם משאבים חיוניים לתהליך השיקום".
פנחס פליצ'ה פלד הבהיר כי גם במסלול המיוחד לפצועי המלחמה תיבחן ביסודיות הכשירות לנהוג. בנוסף, הציע להרחיב את המסלול עוקף הבירוקרטיה גם לאזרחים ואזרחיות שנפגעו במלחמה ומבקשים לחזור לעבודתם ולשגרת חייהם המלאה מהר ככל האפשר.