ראשי רשויות קו העימות הצפוני יוצאים במחאה נגד הממשלה, בהובלת ראש מועצת מטה אשר ויו״ר פורום קו העימות משה דוידוביץ׳, זאת בהמשך לצעדים שאמרו שינקטו במהלך השבוע האחרון.

עם פסוקים מהקוראן: עובד קופ"ח כללית פרסם דברי הסתה בעד הטבח ופוטר
משרד הביטחון בפרויקט הנצחה אישית לחללי מערכות ישראל: נר נשמה אישי לכל נופל

ביום העצמאות, יום שלישי בשעה 10:00 בבוקר, תחל המחאה הנושאת את השם ״מצילים את הצפון״ בצמתים מרכזיים בצפון כמו צומת הגומא, צומת כח, צומת כברי וצומת שלומי. הצעד החריף הנוכחי מגיע לאחר טענות חוזרות ונשנות של ראשי הרשויות והתושבים בנוגע לטיפול של הממשלה במצוקות של תושבי הצפון.

כמו כן, המחאה נוגעת גם בהיבטים כלכליים - עברו חמישה חודשים מאז שהבטיח ראש הממשלה בנימין נתניהו בינואר האחרון להעביר תקציב על סך חמישה מיליארד שקלים - שיוקצה לטיפול במצוקות וצרכי תושבי הצפון בעקבות המלחמה.

בנימין נתניהו (צילום: מרק ישראל סלם, פלאש 90)
בנימין נתניהו (צילום: מרק ישראל סלם, פלאש 90)

מעבר לכך, כבר שבעה חודשים שישנה אש בלתי פוסקת בצפון - ירי כטב״מים, רקטות ונ״ט של חיזבאללה, אך עדיין אין אופק לפתרון הבעיה הביטחונית, והתושבים דורשים ביטחון מהממשלה - ומנסים ללחוץ עליה ועל העומד בראשה בכל דרך אפשרית כדי ליצור ודאות מסוימת בחייהם - ולהביא לביטחון בגליל. 

משה דוידוביץ', ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות, שמוביל את המחאה אמר כי ״יום העצמאות השנה הוא יום אבל ביישובי קו העימות. ביישובי קו העימות אין חיים, אין אנשים, אין משפחות - ולכן דגלים לא יונפו על המרפסות. ומשכך, ראשי הרשויות בקו העימות יחד עם תושבי קו העימות יצאו להפגין בצמתים על אובדן הדרך ועל איבוד הצפון של ממשלת ישראל".