מורים מהיישוב הבדואי כסייפה ומורים מראשון לציון קיימו מפגשי למידה משותפים במשך שנתיים, כחלק מהפרויקט הבינלאומי "פרומנטורס", במסגרת תוכנית של האיחוד האירופי.

את התוכנית, המתמקדת בקידום הכשרת חונכים למורים מתחילים ובבנייה של קהילות למידה לקליטת מורים, מובילים המכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי והמרכז האקדמי לוינסקי־וינגייט. המפגשים בין 20 המורות והמורים מהחברה היהודית והבדואית לוו במחקר והתקיימו לסירוגין בשני היישובים בין השנים 2021־2023. במסגרת המפגשים, נחשפו המורים לתרבויות השונות ודנו בסוגיות חינוכיות מהותיות.

ד"ר ציפי בבצ'יק מהמרכז האקדמי לוינסקי־וינגייט מספרת: "למרבית המורים היה זה מפגש ראשון עם אוכלוסייה של מורים מהתרבות האחרת, והם הביעו חששות ותפיסות שליליות על האחר. המפגשים הפתיעו את המורים משני הצדדים. הם חוו את המפגש כאותנטי, ואת האחר כמי שיש לו רצון להקשבה ולהיכרות עמוקה. השותפות תרמה לצמצום העוינות ולקרבה בין הצדדים". הוידה אלהואשלה ממכללת קיי מוסיפה: "המפגשים העבירו מסרים חינוכיים של שוויון וצדק חברתי, שחשובים מאוד בימינו".

לדברי פרופ' רוני לידור, נשיא המרכז האקדמי לוינסקי־וינגייט: "לנשות ואנשי הוראה תפקיד מרכזי ולאומי בשמירת החוסן, כפי שהדבר בא לידי ביטוי בשנים האחרונות, תחילה בהתמודדות עם מגיפת הקורונה, ובחודשים האחרונים עם המלחמה. חרטנו על דגלנו פתיחות מחשבתית, שוויון, סובלנות ושמירה על זכויות אדם". פרופ' אריה רטנר, נשיא מכללת קיי, הוסיף: "רק שיתוף פעולה בין כל הצדדים עשוי להניב חיים משותפים. ניקח את ממצאי המחקר ואת חוויית המפגשים המשותפים לחיי היומיום של כל אחת ואחד מאיתנו".