הורים לתצפיתניות שמשרתות בבסיסים בגבול הצפון דורשים מצה"ל לפנותן לבסיסים עורפיים יותר, וטוענים שאם צה"ל לא יענה לדרישה זאת, הם יפנו לבג"ץ. כך דווח הבוקר (שני) בתוכנית "סדר יום" עם קרן נויבך בכאן רשת ב'. 

ההורים שיגרו מכתב מיצוי הליכים בטרם הפנייה לבג"ץ ובו הם דורשים תשובות לשאלות: מדוע תצפיתניות הצפון לא יפונו למיקום עורפי, +ואם יש תוכנית להבטחת פינוין או הגנתן בעת לחימה. 

"פאניקה, בכי וצרחות": התצפיתנית שראתה הכל ב-7.10 משתפת ברגעי האימה
אל תדברו איתי על קונספציה - זה ספין: יש רק מסקנה אחת מסרטון התצפיתניות

ירי רקטי לעבר הצפון (צילום: אייל מרגולין, פלאש 90)
ירי רקטי לעבר הצפון (צילום: אייל מרגולין, פלאש 90)

מרגנית ארז, אמא לתצפיתנית שמשרתת בבסיס בצפון אמרה: "הבנות נמצאות בסכנת חיים יומיומית, בחרדות ופחדים, שחיקה ועייפות, שפוגעים בתפקוד שלהן ואף אחד לא עוצר רגע ובוחן מדוע רק הן נשארו בגזרה בעוד תצפיתניות אחרות פונו. הבת שלי שואלת למה הם מחכים את העבודה הם יכולים לעשות מכל מקום, גם מהקריה בתל אביב".

יישובי הצפון (צילום: דוד כהן פלאש 90 )
יישובי הצפון (צילום: דוד כהן פלאש 90 )

בתגובה לכך, דובר צה"ל הגיב: "אנו ערים לתחושות התצפיתניות והוריהן ועומדים לרשותן על מנת לספק להן את המעטפת הטובה ביותר כדי לבצע את תפקידן במקצועיות לצד שמירה על ביטחונן. לתצפיתניות יש תפקיד חשוב ומשמעותי בהגנה על ביטחון אזרחי מדינת ישראל, בסיכול פיגועים ופגיעה באויב. הפנייה הועברה עם קבלתה להתייחסות הגורמים הרלוונטים בצה"ל ומענה בכתב יועבר לגורמים במישרין".