מפוני הצפון הודיעו על יום ראשון בשבוע הבא כיום שיבוצעו בו פעולות מחאה נרחבות בדרישה לקיום מלחמה נרחבת בחיזבאללה שלדבריהם תוביל לניצחון בטווח הארוך. בין הפעולות המתוכננות - מיצגי מחאה סמוך לבתי בכירים, חסימת הכניסה לישיבת הממשלה, סיור לחברי כנסת בשלומי והצהרה של משפחות המפונים.

מפוני/עקורי הצפון, המרוכזים על ידי מטה 'נלחמים על הצפון', הודיעו כי 14 ביולי יוכרז כ"יום המלחמה על הצפון" ולאורך היום הם ינקטו בפעולות מחאה בדרישה למלחמה בצפון, ובמחאה על תשעה חודשים של הזנחה מצד מדינת ישראל. את היום יפתחו המפונים במיצגי מחאה סמוך לביתם של בכירים המובילים להסדר מול חיזבאללה שלטענתם הוא ״הסכם כניעה״.

סערת הדרכון הדיפלומטי של יאיר נתניהו: המשטרה החלה בבדיקת הנושא
"מזכיר לי את מרדכי אנילביץ'": הברכה של בן גביר לחשוד ברצח מחבל הנוח'בה

לאחר מכן, בכניסה לישיבת הממשלה, המפונים יפגינו ויחסמו את הכניסה לישיבת הממשלה, ישוחחו עם חברי הממשלה שיעברו במקום, ויעמידו מיצג מחאה נוסף. אחר הצהריים יתקיים סיור מיוחד בשלומי עם מספר חברי כנסת שצפויים לבקר במקום, לעבור בין בתי המפונים ולשמוע מהם על התחושות הקשות.

פגיעה בשלומי (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
פגיעה בשלומי (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

לאחר הסיור תתקיים הצהרה לתקשורת של חברי הכנסת ומשפחות המפונים. בהצהרה החריגה יציבו המפונים אולטימטום לממשלה, של תאריך בתקופה הקרובה, שאחריו אם לא תהיה פעולה צבאית בלבנון - יבוצעו הפעולות שיוכרזו בהצהרה. 

יואב גלנט על החזית בצפון (צילום: אלעד מלכה )

ממטה "נלחמים על הצפון" נמסר בנושא: ״נמאס לנו לשתוק, והגיע הזמן שמדינת ישראל תיקח את הצפון כפרויקט ולא תסתפק במתקפות קטנות או בהסכם כניעה. אחרי תשעה חודשים שאנחנו לא בבית, הגיע הרגע. זה הזמן למלחמה בצפון״.

התמונה השניה בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]