בובות ענק בדמויות נשים מפגינות מלוות במוצאי השבת האחרונים את ההפגנות בתל אביב, בדרישה לייצוג מגוון של נשים במוקדי קבלת החלטות בנושאי שלום וביטחון.

"מביישת את המנדט", "להכריע את האויב": סערה בקואליציה בצל האסון בגולן
פגיעה ישירה ברמת הגולן: 12 ילדים נרצחו ועשרות נפצעו במג'דל שמס

אתמול היה היום האחרון לקמפיין. עם זאת, המחאה תימשך, כך מבטיחות היוזמות במרכז לנשים, שלום וביטחון של עמותת "איתך מעכי – משפטניות למען צדק חברתי". המרכז פועל ליישום עקרונות החלטה 1325 של מועצת הביטחון למעורבות נשים והטמעת חשיבה מגדרית בקבלת החלטות בנושאי שלום וביטחון.

הבובות, בגובה של כחמישה מטרים, עוצבו על ידי אלכסנדר חייצקי, אומן ומעצב מחברת air production, והן נועדו להעביר מסר, שלפיו אי אפשר להמשיך להתעלם מנשים המביאות לשולחן הדיונים נקודות מבט, ניסיון חיים וצרכים ייחודיים, המאפשרים גיבוש פתרונות יצירתיים ומקיפים יותר. הן יכולות להוות גשר בין קבוצות אוכלוסייה שונות ולהביא להבנה טובה יותר של הצד השני.

הפגנה למען שחרור החטופים בקפלן שבת 8.9.24 (צילום :דוברות המשטרה)

ב"איתך מעכי" אומרים: "היעדרותן של נשים ממוקדי קבלת ההחלטות מורגשת. ניכר כי לממשלה אין שום מושג איך זה להיות בעלת עסק מפונה עם ילדים בחדר קטן בבית מלון, איך מרגישה אם מהקהילה הבדואית, שלא יכולה להגן על משפחתה בדרום, או איך מרגישות נשים במקצועות צווארון ורוד, שמצאו עצמן ללא עבודה וללא פיצוי מהמדינה. ובכלל - על השפעת המלחמה על נשים וילדים. הגיע הזמן להרחיב את השיח על ביטחון, כך שיכלול היבטים אזרחיים ויבטיח שלא משאירים אוכלוסיות שקופות מאחור".