במתקפת השבת השחורה פגעה רקטה בית באשקלון, שבו התגוררה שיג'ה אננדל, מטפלת סיעודית (43) מהודו שטיפלה בקשישה בביתה. בעקבות כך נפגעה אננדל באורח קשה מאוד, ומאז ועד היום היא מאושפזת בבתי חולים ועובדת קשה כדי לחזור לחיים.

"אותך אפשר להציל, לא אאבד תקווה": נועה ארגמני בפוסט מרגש לבן זוגה החטוף
שיקוף המציאות העגומה בצפון: כתב חדשות 12 רץ לחפש מקלט בשידור חי

לפני חמישה חודשים אננדל אושפזה לתהליך שיקום בבית החולים רעות בתל אביב, ובעלה שהגיע במיוחד מהודו לישראל מלווה אותה במסירות לכל הטיפולים.

"אנחנו נשואים כבר 24 שנה ויש לנו שתי בנות. הוא מאוד דואג לי", היא מציינת. בשיחה עם "מעריב" משחזרת המטפלת המסורה את אירועי אותה שבת ארורה: "התעוררנו בשעה 6:30 בגלל אזעקות שלא פסקו. הייתי צמודה לסבתא שטיפלתי בה. אני כבר שמונה וחצי שנים בישראל, מתוכן רק בשנה האחרונה באשקלון. עד השעה 9:30 היו אזעקות כל הזמן".

"ברגע שהייתה הפוגה באזעקות, ניצלתי את הזמן לטיפול היומי של הסבתא שטיפלתי בה. בעלי התקשר אליי בדאגה, מיד כששמע בהודו את הדיווחים מישראל. הספקתי לומר לו שאני בסדר, ושנייה אחר כך היה פיצוץ של רקטה סמוך לבית. בגלל שלא הייתה אזעקה נשארנו בסלון. הכל התפוצץ מסביב, זכוכיות בכל מקום. למזלי הסבתא לא נפצעה, אבל אני סבלתי מפציעות ביד ימין, מרסיסים בעמוד השדרה ומשברים".

ד"ר דיאנה גולדין, מנהלת מחלקת השיקום שבה מאושפזת אננדל, סיפרה: "שיג'ה התאשפזה כשהיא סובלת מפגיעה מורכבת באיברים פנימיים ובגפיים. היא עברה ניתוחים רבים והייתה בסכנת חיים. לאחר שמצבה התייצב, היא הגיעה אלינו לתהליך שיקומי שמטרתו חזרה לעצמאות תפקודית מקסימלית, שיקום ההליכה ותפקוד יד ימין וליווי רגשי.

"הצוות עוטף אותה לאורך כל הדרך, לצד בעלה שנמצא כאן ותומך בה במסירות רבה". אננדל הוסיפה בהתרגשות: "אני עובדת קשה מאוד כדי להשתקם ואני משתפרת. לאחר שאסיים את הטיפולים, אחזור לבית שלי בהודו. תמיד הרגשתי בטוחה בישראל, והאנשים כאן מאוד נחמדים. "אני מאחלת לישראלים ימים טובים ללא מלחמה".