בוקר קטנלי בכבישים: רק בשעות האחרונות נהרגו ארבעה אנשים בתאונות דרכים, אמש בחצות אירעה תאונת דרכים קטלנית בכביש 431, בסמוך למחלף נשרים, שבה נהרגו שתי נשים בשנות ה-60 לחייהן. היום (חמישי) בסביבות השעה 06:00 בבוקר אירעה תאונת דרכים קטלנית בכביש 20, בסמוך למבוא איילון, עם מעורבות שתי משאיות. צעיר כבן 25 אשר נהג באחת המשאיות, נהרג. בשעה 10:00 אירעה תאונת דרכים קטלנית בירושלים, ברחוב גולדה מאיר, עם מעורבות רוכב אופנוע כבן 25 שמותו נקבע במקום. מלבד אותן תאונות, התרחשו אירועים נוספים בכבישים בשעות האחרונות. 

על פי עמותת אור ירוק 309 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים מתחילת שנת 2024 לעומת 259 בני אדם שנהרגו בתאונות דרכים בתאריך המקביל בשנת 2023. עליה מדאיגה של 19%.
 
עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "אני מבקש להשתתף בצערן הכבד של המשפחות השכולות. תאונות הדרכים הן מכת מדינה וכולנו משלמים את מחיר ההזנחה וההפקרה. הנתונים הקשים השנה מחזירים אותנו שני עשורים לאחור בו בזמן שרוב מדינות אירופה ממשיכות להוריד את מספרי ההרוגים בתאונות דרכים בכל שנה. מה עוד צריך לקרות כדי שבמשרד התחבורה והבטיחות בדרכים יבינו שאנחנו במצב חירום וינקטו צעדים שיעצרו את כדור השלג הזה אשר גובה בכל יום חיים של לפחות אדם אחד?".

עוד הוסיף: "שרת התחבורה והבטיחות בדרכים חייבת לכנס את כלל גורמי המקצוע הנושאים באחריות למאבק בקטל בכבישים, להכריז על מצב חירום בכבישים, לאמץ ולאשר את התוכנית הלאומית אשר מונחת על שולחנה מזה חודשים רבים ורק ממתינה לאישור. אישור התוכנית הרב שנתית יחזיר את ישראל למסלול של ירידה בתאונות הדרכים וימנע צער כאב וסבל ממשפחות רבות".