בצל האזעקות שנשמעו הבוקר (ראשון) באזור המרכז והמתיחות הביטחונית המעורערת, מגעים לעסקת חטופים עדיין מתגבשים, אך ללא התקדמות ברורה. מירב לשם גונן, אימה של החטופה רומי גונן שעדיין מצויה בשבי החמאס מזה 11 חודשים, התראיינה הבוקר לרדיו 103FM ודיברה בנושא: "אני חושבת שיש פה התבלבלות. איכשהו במקום להישאר בערכים שלנו, אנחנו נמצאים בתגובתיות בעיניי כמדינה".

"הארוך ביותר שחווינו": זהו הטיל החד פעמי מתימן שהקפיץ את תושבי המרכז
משפחתו של אלכס לובנוב ז''ל אישרה את פרסום הסרטון מהשבי, אלמנתו: "לא אסלח"

"היו הלילה גם הטיל, גם מה שקורה בצפון, ועכשיו מה נעשה? נתקוף חזרה כדי להראות כוח, אבל היה אפשר למנוע את כל זה אם היינו יוצאים להסכם, היה אפשר למנוע לתקופה מסוימת את מה שקורה בצפון. אני לא מצליחה להבין איך אנחנו משחקים לידיהם של האויבים שלנו, זה הכי נורא בעיניי", אמרה לשם גונן. 

מיד לאחר מכן תהתה: "אנחנו משאירים שם את החטופים והחטופות. הילדה שלי 11 חודש במנהרות, איפה נשמע דבר כזה? ועוד יש ראשי צבא מסוימים שאומרים בחדרי חדרים שזה מחיר המלחמה? איך יכול להיות שהגענו למקום כזה של אובדן ערכים? מה יותר חשוב? להראות לנו כמה אנחנו חזקים או רגע אחד לעצור, להיות חכמים מהם, ולא לתת להם למוטט אותנו מבפנים? כי זה מה שהם עושים". 

11 חודשים במנהרות. רומי גונן (צילום: אינסטגרם bring romi home)
11 חודשים במנהרות. רומי גונן (צילום: אינסטגרם bring romi home)

לאחר מכן המשיכה והדגישה את אובדן הערכים: "אנחנו עם ישראל, אנחנו חזקים כשאנחנו שומרים על הערכים שלנו. כשנאבד את הערכים שלנו נאבד הכל, נהפוך להיות הרבה יותר מהם משאנחנו, שונאי חיים ואוהבי הרג ומוות. השאלה אם אנחנו מוכנים להיות מובלים באף בצורה כזו או שאנחנו חכמים יותר ומבינים שהכוח שלנו הוא החיים".

על הפגישה של ראש ממשלת קטאר עם משפחות החטופים לפני מספר ימים אמרה: "אני מאוד נזהרת, אנחנו צריכים לזכור שיש לו את האינטרסים שלו. הם בהחלט שחקן חשוב בכל האירוע, במשך שנים אנחנו משתמשים בממשלת קטאר בקשר עם חמאס".

ראש ממשלת קטאר (צילום: רויטרס)
ראש ממשלת קטאר (צילום: רויטרס)


"הוא דווקא היה אופטימי זהיר. אני מקווה שהוא יעשה את שלו בחלק שלו וימצא את האינטרס שלו למה חשוב לו לקדם את השיח עם חמאס שיביא להסכם. הוא התייחס לחמאס, לא אפרט מה הוא אמר, אבל הוא בכלל לא דיבר על ישראל. הוא מאוד כיבד את העובדה שאנחנו אזרחי המדינה. הוא לא דיבר על ממשלת ישראל בכלל". 

לקראת תום הריאיון חזרה ודיברה על ביתה החטופה: "רומי חיה, וזה הדבר הכי חשוב. עכשיו אנחנו צריכים לוודא שהיא חוזרת חיה, גם היא וכל יתר החטופים שעדיין בחיים. כשהם מרגישים שהטבעת מתהדקת סביבם הם לא נכנעים, חמאס מעדיף למות מאשר לצאת עם דגל לבן, ולרצוח את האהובים שלנו, את הבת שלי הוא לא ירצח, נשמור עליה בחיים".

"הבריאות הפרטית שלי כרגע נשמרת בצורה כזאת או אחרת, זה לא הדבר הכי חשוב. רומי שלי היא באמת אור. היא חזקה, אבל אני לא יודעת באיזה מצב הם היום. צריך להוציא אותה כמה שיותר מהר משם. אם היא שומעת אותי במקרה עכשיו - אהובה שלי, אני לא מפסיקה לחשוב עלייך, תשמרי על מי שאת, תעזרי לנו לשמור על מי שאנחנו. אנחנו בדרך. אני רוצה את הבית שלי בבית ואני רוצה שכל יתר הילדים של האנשים פה יהיו בטוחים". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm