ערב הסלמת המצב הביטחוני בגבול הצפון, ולפני נאום נתניהו באו"ם, נחתה משלחת תושבים מפונים מהגליל, ביוזמת שגריר ישראל בארה״ב לשעבר מייקל אורן, לפגישות עם חברי סנאט וקונגרס בוושינגטון. בפגישה, חבר הקונגרס לינדסי גרהאם אמר לציבור הישראלי: ״יש לכם את הגב שלנו, תקבלו כל מה שצריך כדי להמשיך במאבק הצודק שלכם".

משלחת תושבים מפונים מהצפון נחתה מוקדם יותר היום (רביעי) בוושינגטון לסדרת פגישות עם חברי סנאט וקונגרס רפובליקנים ודמוקרטים, במטרה להגביר מודעות של מקבלי ההחלטות האמריקאים על המצב הקשה ביישובי גבול הצפון בישראל ומצוקתם של עשרות אלפי התושבים שפונו מביתם, לפני כשנה מאז פרוץ המלחמה.

הקבינט המדיני-ביטחוני קבע מטרת מלחמה נוספת: החזרת תושבי הצפון לבתיהם

ד"ר מייקל אורן העומד בראש עמותת Israel Advocacy Group יזם את משלחת שתעלה על סדר היום האמריקאי את נושא המלחמה המתמשכת מול חיזבאללה בצפון, בעיקר בימים גורליים אלו בדיונים בקבינט הביטחוני בישראל, על הרחבת הפעילות הצבאית בלבנון.

סדרת הפגישות תערך על רקע קריאת הממשל האמריקאי לישראל, שלא להגיע למצב מלחמה עם לבנון. המשלחת תיפגש עם סנטורים וחברי קונגרס ביניהם:  לינדסי גרהאם, טד קרוז, ריצ'י טורס, ריק סקוט, קירסטן גיליברנד, ניקי בודזינסקי, גלן אייבי, לוסי מקבאת', בריאן מאסט, ג'ארד מוסקוביץ', בראד שניידר, דון דייוויס, לויס פרנקל, ג'ארד גולדן, גרייס מנג ונוספים. בנוסף תשתתף המשלחת באירוע בחסות ארגון AJC , וכן תפגש עם דיפלומטים מאיחוד האמירויות, בריטניה, גרמניה, איטליה ויפן יחד עם אנשי מחלקת המדינה האמריקאית.

העולם בכלל וארה"ב בפרט, אינם מודעים לקשיים והמצוקות של עשרות אלפי תושבים ביישובי הגבול הצפוני בישראל, המפונים מבתיהם כבר שנה שלמה, בעקבות המלחמה מול חיזבאללה, איראן ושלוחותיה. 

שגריר ישראל בארה״ב לשעבר מייקל אורן: ״ישראל כבר שנה במלחמה בלתי פוסקת מול חיזבאללה ותושבי הצפון עקורים מבתיהם, הישובים נהרסים מהירי האינטינסיבי, רכוש ושטחי חקלאות עולים באש ואין אופק לסיום. בימים האחרונים מערכת הביטחון נערכת להסלמה צבאית, הממשל האמריקאי מעביר מסרים במטרה להגיע להסדרה, כולל ביקורו השבוע של השליח המיוחד של ממשל ביידן הוכשטיין בישראל. יחד עם זאת, הציבור האמריקאי ומקבלי ההחלטות בארה"ב לא מכירים היטב את הנעשה בגבול הצפוני של ישראל ולכן, החלטתי להביא לוושינגטון משלחת נוספת של מפונים מהצפון, שתסביר את המצב בעדות מגוף ראשון, ותדגיש בפני חברי הקונגרס וכלי תקשורת בינלאומית, את המחיר הכבד שהם משלמים בעקבות הירי הבלתי פוסק של חיזבאללה לישראל. עלינו להגדיל את הלגיטימציה הבינלאומית שלנו כבר היום, ליום שבו ישראל תצא למערכה משמעותית בלבנון ואני מקווה כי משלחת זו תסייע בכך".