בהמשך לדברי מהנדסת העיר באר שבע על כך ש"הנגב צפוי לאבד את הרוב היהודי שלו בעוד כעשרים שנה", אומר הבוקר (חמישי) למעריב סגן ראש העיר: זו "תוצאה ישירה של הפקרה וזלזול בחבל ארץ קדוש חשוב ומרכזי".

בכנס איגוד מהנדסי ואדריכלי הערים שהתקיים השבוע באילת בו נדונים האתגרים המרכזיים בתחומי התכנון, ההנדסה והבנייה בישראל, הביעה מהנדסת העיר באר שבע 'אדר' תמר פוריה דאגה לעתיד האזור ואמרה: "הנגב צפוי לאבד את הרוב היהודי שלו בעוד כעשרים שנה. לצערי, לא עוסקים בזה מספיק. לא שואלים שאלות גדולות." היא קראה לניהול אסטרטגי ברמה מערכתית, מעבר לפתרונות תכנוניים גרידא.

"קריסת ישראל" - יצחק בריק מציג: תרחיש הבלהות של המשך המלחמה
גם בפנטגון מבינים: ישראל קיבלה החלטה דרמטית לגבי לבנון

הבוקר התייחס לסוגיה שמעון טובול סגן ראש עיריית באר שבע שאמר למעריב: "לצערי הרב, ממשלות ישראל הזניחו את הנגב במשך עשורים רבים. המצב כפי שהוא היום הוא תוצאה ישירה של הפקרה וזלזול בחבל ארץ קדוש חשוב ומרכזי". 

טובול טוען: "על ממשלת ישראל לשנות סדרי עדיפויות באופן מידי - החל מתמרוץ כלכלי לזוגות צעירים, על מנת שיגיעו להתיישב בנגב וכלה בעוד הטבות לרופאים וכ"ו". הוא מדגיש: "הפעולות הללו חייבות להיות מידיות כי עוד מעט המצב יהיה בלתי הפיך וזו תהיה בכיה לדורות, כפשוטו".

עוד נמסרה לנו תגובת יו״ר ארגון "תושבים למען הנגב" מר יהודה בננו שאומר: "מצופה ממהנדסת העיר באר שבע, המטרופולין הרביעי בגודלו במדינה, לפעול מול כלל המשרדים בממשלה על מנת להעצים את בירת הנגב. הדרך היחידה לשמירה על הרוב היהודי בנגב היא באמצעות התיישבות ועוד פעם התיישבות ואחיזה בקרקעות המדינה. הדברים ידועים לכולם. התכניות מוכנות במגירה וזה הרגע שבו צריך לפעול כדי להבטיח רוב יהודי שיחיה בביטחון ברווחה ובבריאות כמו תושבי מרכז הארץ".