בתי הקפה באזור המרכז היו אתמול שוקקים, כבימי שגרה וגם בצירי תנועה מרכזיים בגוש דן נמשכו פקקי התנועה, שכבר הפכו לסיוט יומי קבוע.

בעל בית קפה ברמת גן סיפר: "במוצאי שבת היתה ירידה של כ-10% והיו שולחנות פנויים. אבל בבוקר תנועת הלקוחות היתה שוקקת כמו מידי בוקר, עם הבדל אחד בולט – היו 'פרלמנטים' של לקוחות שדיברו על המצב. כל אחד הפך לפרשן". גם בתל אביב בתי הקפה היו שוקקים. "קשה היה למצוא שולחן פנוי, החיים בתל אביב נמשכים ללא הפסקה", סיפר אבי, שהגיע לבית קפה באזור דיזנגוף.

גם עומסי התנועה הכבדים נמשכו ללא הפסקה והלחימה בצפון נראתה רק מבעד למסכי הטלפונים הסלולאריים והטלוויזיה. תושבת ותיקה בתל אביב, החליטה שלא לוותר על הרצאה במועדון האזרחים הוותיקים: "אני לא יודעת מה יקרה מחר וכל עוד אפשר לצאת מהבית, אני יוצאת עם המטפלת. נמאס כל הזמן לשבת בבית ולשמוע חדשות קשות".

בינתיים, חברות תעופה זרות, שלא הפסיקו לטוס לנמל התעופה בן גוריון, המשיכו לעקוב בדריכות אחר ההתפתחויות. רבים שרכשו כרטיסי טיסה, חוששים שלא יצליחו לטוס בשל ההסלמה הבטחונית. "אני צריך להגיע לביקור משפחתי לקראת ראש השנה עם חברת תעופה זרה בטיסת קוניקשיין. לא הייתי בארץ כבר חמש שנים ואני מקווה שהטיסה תצא כמתוכנן", סיפר ישראלי המתגורר בארה"ב.

גם ישראלים שהזמינו כרטיסי טיסה וחבילות נופש לחגים, ממשיכים לעקוב אחר ההתפתחויות. בינתיים, כ-62,700 נוסעים עברו אתמול בנמל התעופה בן גוריון ב-379 טיסות בינלאומיות יוצאות ונכנסות. בסך הכל יצאו מנתב"ג כ-31,500 נוסעים בטיסות בינלאומיות ונכנסו לישראל כ-31,200 נוסעים. ברשות שדות התעופה המליצו לנוסעים לעקוב אחר לוח הטיסות העדכני באתר של הרשות ואצל חברות התעופה.