כשנה לאחר העימותים בערב יום הכיפורים בכיכר דיזינגוף, בית המשפט הודיע היום (ראשון) כי נדחתה עתירתו של ארגון ראש יהודי נגד החלטת עיריית תל אביב לאסור על תפילות בהפרדה במרחב הציבורי.

בפסק הדין כתב השופט ארז יקואל: "ביחס לסוגית ההפרדה, לא מצאתי מקום להחליף את שיקול דעתה של העירייה בשיקול דעתי, משלא שוכנעתי כי ההחלטה חורגת באופן קיצוני ממתחם הסבירות המנהלי. היא נסמכת על מקורות ברורים ולא אותרו בה רכיבים של שרירות, אפלייה, חוסר הגינות, היעדר מידתיות או שקילת שיקולים שאינם רלוונטיים. אף אם ניתן היה לקבל החלטה אחרת, אין הכרח כי מדובר בפגם מנהלי שנפל בהחלטה כפי שהתקבלה". 

המרכז ממשיך בשגרה חרף ההסלמה: "החיים נמשכים ללא הפסקה"
מומחה מסביר: זו הסיבה האמיתית לזינוק במספר היורדים מהארץ

תגובת העותרות וארגון ראש יהודי על החלטת בית המשפט: "הציבור החילוני הפסיד. פסק דין שאומר שלא ניתן לשים מחיצה בזמן תפילה, עבור אלו החפצים בכך, ובניגוד לרצון המתפללות החילוניות והמסורתיות שעתרו לבית המשפט, מהווה הפסד לאלפי חילונים ומסורתיים שמעוניינים להתפלל כמסורת ישראל מידי דורות. אין זה מאבק של דתיים מול חילונים. הדתיים ממילא ימצאו פתרונות לעצמם בבתי הכנסת".

תפילת מחאה בכיכר דיזינגוף (צילום: אבשלום ששוני)
תפילת מחאה בכיכר דיזינגוף (צילום: אבשלום ששוני)

עוד הוסיפו, "למרבה הצער, בית המשפט, למרות האמפטיה שגילה, פספס את העיקר: ללא אפשרות הפרדה במחיצה לא יהיה מניין כלל משום שלא יהיו שומרי הלכה שיובילו אותו. ולכן, פסק הדין בפועל מביא לתוצאה אבסורדית ופוגענית. קשה להשלים עם העובדה שבמדינת היהודים, לא ניתן לקיים תפילה הלכתית ביום הכיפורים ברשות הרבים למי שמעוניין בכך, לשעות ספורות בלבד. כואב ומצער כאחד".

בארגון חותם תקפו את החלטת בית המשפט. הרב אביעד גדות, מנכ"ל הארגון אמר: "מלכתחילה לא היו ציפיות גבוהות מבית המשפט ואכן הוא החליט להצטרף לרדיפה כלפי כל סממן יהודי במרחב הציבורי בתל אביב תוך שהוא מתעלם מבקשתם של תושבי העיר המבקשים לקיים את תפילות יום הכיפורים – היום הקדוש ביותר לעם היהודי, בהפרדה מתוך כבוד למסורת ישראל. בית המשפט בחר לכפות את תפיסתו הפרוגרסיבית על תושבי תל אביב. החלטה זו אינה מייצגת את רוב תושבי העיר והיא חלק מתרבות בקריסה אותה מחליף עם ישראל בהתקרבות למסורת ולשמירת התורה והמצוות".

"החלטת בית המשפט מדגישה את הצורך הדחוף ברפורמה כוללת במערכת המשפט, אשר תעצור את הניסיונות לקדם יצירת מדינת כל אזרחיה, אותה מובילים גורמי שמאל תוך נקיטת מדיניות אנטישמית בחסות בית המשפט. יש להסדיר את נושא התפילה בהפרדה בציבור באמצעות חקיקה והוכחת משילות הן כלפי מערכת המשפט והן כלפי עיריית תל אביב".