בן כספית בחר לאיש השנה את ראש מועצת מטולה דוד אזולאי, זאת במסגרת שיחתו עם ניסים משעל ברדיו 103fm. 

"מבחינתי הוא איש השנה, הוא אזור השנה, הוא סמל השנה. מטולה בכלל, אנחנו מהדור שהיינו אומרים 'ממטולה עד אילת', והזעזוע שפוקד את כולנו בשנה האחרונה שמטולה פונתה, מנרה נחרבה, קריית שמונה שוממה. התושבים אינם. לראשונה נדמה לי מאז 104 שנים שהטקס בתל חי לא התקיים. איזה סמל יותר משמעותי יש לנו מהאריה השואג וטרומפלדור? חייל שנפל בעזה והוא מקיבוץ יפתח, ישבנו עם אימא שלו, היא לא יכולה לעלות לקבר שלו", אמר כספית. 

"האירוע הוא משוגע ודווקא על הרקע הזה כשאני מסתכל על דוד אזולאי, הוא לא עזב את מטולה לרגע. הוא שם עם כיתת הכוננות שלו. הוא לא מוותר. מצד אחד הוא מאוד ביקורתי ומצד שני 'מטולה לא תיפול', 'מטולה תחזור', 'אנחנו פה', 'אנחנו לא הולכים לשום מקום' ואתה יודע, אחרי שנה כזו שאף אחד מאיתנו, גם הפסימיסטים לא היה מדמיין מאית ממה שקרה, אז דווקא ראיתי לנכון לנסות למצוא משהו להיאחז בו, איזה זיז של ציונות, של חלוציות, של תקווה, של אור בקצה המנהרה", טען. 

על מבצע הביפרים שמיוחס לישראל על פי פרסומים זרים, אמר כספית: "בשנה האחרונה, מהמעצמה האזורית והזלזול שזלזלנו בכל סביבתנו - פתאום חזרנו לגטו - 'טבעת האש האיראנית ואלה יורים ואלה יורים'. מישהי אמרה לי 'אני עוזבת את הארץ להציל את הילדים'. האירוע הזה הוא בעצם סמל של שינוי הגלגל, שינוי הכיוון. הכי מתסכל זה לחשוב על האירוע הזה שאף ארגון ביון בעולם, אף פעם לא עשה שום דבר שמתחיל להזכיר אותו, שבמדינה כזו, אנחנו גם יכולים להוציא את המצוינות, אבל גם יכולים להוציא את החידלון והאפסיות בכל מיני תחומים אחרים".

"תחשוב על המודיעין רגע. אותו מודיעין שיודע להנחית כוחות בסוריה ולפוצץ על הקרקע בסיס סודי של טילים, שיודע לפוצץ את הביפרים או מכשירי הקשר של חיזבאללה בכיסים או על העיניים שלהם, זה אותו מודיעין שחמאס עשה מה שעשה מתחת לאפו וב־7 באוקטובר כולם נמנמו להם בשלווה ובכלל אתה מסתכל גם על המצוינות בתחומים מסוימים כאן בארץ מול... ואני לא רוצה עכשיו להתחיל לזרוק שמות, שחלקם פוליטיקאים, שכאילו חלון הראווה שלך הוא מלא או בדמויות מופת או בדמויות מחרידות, או כמו שאמר לי מישהו 'כשאנחנו טובים, אנחנו הכי טובים וכשאנחנו גרועים או רעים, אנחנו הכי גרועים או רעים'. אין לנו אמצע".