איריס קול בחרה את עינב צנגאוקר לאשת השנה שלה ברדיו 103fm. צנגאוקר היא אימו של מתן, בן 24 מאופקים, אשר נחטף מביתו בקיבוץ ניר עוז לצד חברתו אילנה ששוחררה בעסקת החטופים.

"קשה לי בשנה האחרונה", הודתה תחילה. "אני מאוד עצובה ודואגת, אני מחזיקה את התקווה, אני מרגישה שהיא מהבהבת לי ביד. מבחינתי הבחירה השנה מובנת מאליה - עינב צנגאוקר, אימו של מתן שנחטף בידי חמאס ומוחזק בעזה. היא פעילה בולטת במטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים ובתנועת 'כולנו חטופים'. היא עברה כרכזת השכלה גבוהה במינהל החינוך בעיריית אופקים והיא אם חד הורית למתן ולשתי האחיות שלו אחרי שהתגרשה מאבא של מתן".

בהמשך דבריה שיתפה איריס: "בעבורי, כאשר אני מביטה בה נלחמת בעבור החטופים ומתן, אני רוצה להיות אימא כזאת, אני רוצה לחשוב שלו חלילה היה קורה הדבר הזה במשפחה שלי, היה לי את הכוח, האומץ והעוז לפעול בצורה שלה. לא לוותר, לא להיבהל. אפשר להבין שהרבה ממשפחות החטופים מנסים להלך בין הטיפות כי הם מאוד מפחדים מכל מיני סיבות, גם אפילו מהשלטון וגם אולי להזכיר את בן המשפחה שהערך שלו לא יעלה וכולי, ולכן כאשר אני מביטה בה, היא מאוד סוחפת, היא גרמה לי, לחבריי ובני המשפחה לצאת ולעמוד עם החטופים ברחובות, ואני מעריצה אותה. לביאה". 

"עינב סיפרה לא אחת שהיא הייתה שייכת לצד הימני של המפה, אבל אני חושבת שברגע שמתן נחטף היא כרגע שייכת לכל הצדדים או לא שייכת לאף צד, אלא שייכת לצד של האימהות שלה, של המשפחה שלה, והיא רוצה להשיב את הבן. לכן אני חושבת שלשייך אותה לצד כזה או אחר זה לעשות לה ממש עוול. תחשבו על עצמכם", קראה קול. "היא כרגע נלחמת את מלחמת חייה, וגם חיינו. אנחנו מאוד דואגים בימים האלה, עסקה לא נראית באופק, וזה מפחיד. זה כואב, אבל זה גם מאוד מפחיד אותי כהורה. בתי סיימה מילואים, והבן שלי ממש בשבועיים הקרובים מסיים מילואים, יש לי ילד בן 14 שבאיזשהו שלב יתגייס לצבא, ואתה שואל את עצמך שאלות קשות מאוד. הדברים שהיו ברורים לנו או שרצינו להאמין בהם, פדיון שבויים וכולי, זה התערער אצלי ואצל רבים". 

עריכה: מיכל קדוש