תל אביב מנסה להתאושש מפיגוע הירי הקטלני שהתרחש אמש ברכבת הקלה בשדרות ירושלים ביפו, שבו נהרגו שבעה אזרחים ונפצעו עד 12 נוספים. הפיגוע, שבוצע על ידי שני מחבלים מחברון, היכה בתדהמה את תושבי העיר, אך למרות המתיחות, חיי היום-יום לא נעצרו לחלוטין.

מסע הרצח בשדרות ירושלים: שחר, ענבר ורויטל נרצחו בפיגוע הקטלני ביפו
מסע טבח ברכבת הקלה וברחוב: פרטים חדשים על הפיגוע ביפו

בערב ראש השנה, תושבים רבים המשיכו בשגרת ההכנות לחג, כשבמרכולים ברחבי העיר נראו לא מעט קונים שהגיעו לערוך קניות. דני, תושב תל אביב בן 34, שעמד בתור בסופרמרקט ברחוב אבן גבירול, הביע את התחושות הכלליות: "ברור שיש חשש, אבל אנחנו חיים פה. אם לא אצא היום, מחר זה יהיה אותו סיפור. אנחנו לא ניתן לטרור להכתיב לנו את החיים".

בבתי הקפה ברחבי תל אביב הייתה נוכחות ניכרת של אנשים, חלקם אף סיפרו על רצונם לשמור על תחושת נורמליות. נטע, שישבה עם חברים בדיזנגוף, הסבירה: "היינו יכולים להישאר בבית, אבל זה בדיוק מה שהם רוצים שנעשה. אנחנו פה כי זה הסמל שלנו שאנחנו חזקים". אורן, שישב לצידה, הוסיף: "יש פחד, אבל לשבת בבית זה לתת להם פרס".

גם יואב, בן 29, שישב עם חברתו בבית קפה נוסף באבן גבירול, שיתף בתחושותיו: "אני לא יכול להגיד שאין פחד, אבל להישאר בבית לא בא בחשבון מבחינתי. החיים בתל אביב הם על דינמיות וחופש". טלי, חברתו, סיכמה: "המשפחה שלי ביקשה ממני להישאר בבית, אבל אנחנו לא יכולים לתת לפיגועים האלה להפוך אותנו לשבויים של הפחד".