במלאת שנה לאירועי השבעה באוקטובר, קיימה הערב (שבת) קהילת ניר עוז עצרת זיכרון בכרמי גת. ישראל חסיד, דובר זק"א, שיתף בעדות מצמררת: "לצערי, אני מכיר את קיבוץ ניר עוז היטב מאז אותו יום נורא. נחשפתי שם למראות זוועה בלתי נתפסים – צורת המוות, היקפו והאכזריות חורגים מכל דמיון אנושי".

טליה לנקרי, ראש חטיבת העורף במל"ל לשעבר ואל"מ במיל', התייחסה לסוגיה המורכבת של החזרת החטופים אל מול הצורך בהכרעת האויב. "כאשת ביטחון, אני שואלת את עצמי אם השבת החטופים עומדת בסתירה למטרה החיונית של הכרעת אויבינו ושינוי המציאות הביטחונית במזרח התיכון," אמרה. "מסקנתי היא שלא זו בלבד שאין סתירה, אלא שהדבר אף מחזק את עמדתנו."

אביטל דקל חן, רעייתו של החטוף שגיא דקל חן, חשפה את הפן האישי של הטרגדיה: "אנשים אומרים לי 'קרה לך נס', ואני תוהה – האם כך נראים חיים של נס? לצערי, אלה פני הניסים במדינת ישראל כיום – מדינה שאיבדה את כל גבולותיה וקוויה האדומים."

ליאת אצילי, ששבה מהשבי בעוד בעלה אביב נפל בקרב על ניר עוז ונחטף, הוסיפה נדבך כואב לעצרת. בדבריה הנוקבים, שיקפה את תחושות הכעס והתסכול של משפחות החטופים: "אף אחד מהאנשים הנמקים עדיין בשבי החמאס לא ביקש להקריב את חייו למען הישרדותה של ממשלה שאינה מוכנה לקחת אחריות על מחדליה."