לאחר המשך הלחימה של כוחות צה''ל בפרבריה הדרומיים של ביירות ותחילת השמדת תשתיות הטרור ג'באליה והשמדת הכיתור במרחב זה היום (ראשון),  סא"ל במיל' ירון בוסקילה, מנכ"ל תנועת הביטחוניסטים, התראיין ל"מעריב" ופרש את משנתו על הלחימה של צה״ל במספר חזיתות.

שונא ישראל? אובמה נתן את ההוראה שאף נשיא לפניו לא העז
האייתולה הוא עירום: ח'אמנאי ניסה להסתיר, אך האמת על איראן נחשפה בנאומו

״ראשית הלחימה בעזה ובלבנון במקביל היא כוח המציאות, היא לא הדבר העדיף. אנחנו מנסים תמיד להילחם בזירה אחת ולהפוך אותה לזירה עיקרית, ולהחשיב את יתר הזירות כזירות משניות. אבל המציאות בעזה היא שהחטופים עדיין שם ואנחנו רוצים להפעיל לחץ על החמאס כדי לא לייצר התרגלות למצב הקיים, אלא להכביד את העומס והלחץ הצבאי, וכן לדאוג לשנות את המציאות ביום שאחרי", אמר בוסקילה. 

לאחר מכן הוסיף: "היום שאחרי אומר שאם או בלי החטופים אנחנו לא רוצים לאפשר לחמאס להתארגן שוב ולייצר את הסיכון של לפני השבעה באוקטובר. ולשם כך צריך להשמיד תשתיות וצריך להשמיד את החמאס כארגון על מנת שנוכל לייצר את הוואקום שמתוכו תצמח אולי הנהגה אחרת".

אחת התשתיות התת קרקעיות שצה''ל איתר  (צילום: דובר צה''ל)
אחת התשתיות התת קרקעיות שצה''ל איתר (צילום: דובר צה''ל)

"כל עוד החמאס נמצא בשלטון , אין שום סיכוי ואפשרות שתצמח הנהגה אחרת ואין אפשרות לייצר עתיד אחר שבו אנחנו לא מחזיקים ברצועת עזה", קבע בוסקילה. "במקביל היא מנוהלת על ידי כל גוף אחר שיוביל אותה לעתיד אחר שהוא לא טרור". 

"ברצועת עזה חייבים להמשיך ולהילחם ממספר סיבות. אחת, כדי לפגוע בתשתיות הטרור שנבנו כדי שלא יוכלו להשתמש בהם ביום שאחרי. שתיים, להשמיד את ארגון החמאס ולייצר הנהגה אחרת. שלוש, כדי להחזיר את החטופים בחזרה הביתה באמצעות לחץ צבאי". 

כניסת כוחות אוגדה 162 לצפון רצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)
כניסת כוחות אוגדה 162 לצפון רצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)

על המערכה והתמרון הקרקעי בלבנון פירט: "לגבי לבנון, יש פה שתי אפשרויות. האפשרות הראשונה זה בעצם לדחוק את החיזבאללה לליטני כדי בעצם למנוע מהם לייצר את אותו איום של פשיטה, ולהשהות את האפשרות כרגע לאיזשהו אירוע שבו הם מייצרים את השבעה באוקטובר רק בדרך הלבנונית".

"כדי לעשות את זה צריך לפעול בדרום לבנון אווירית וקרקעית ובעצם לדחוק אותם מעבר לליטני עד למצב שבו האיראנים דואגים להגיע להסכם להפסקת אש, פה אנחנו קונים עוד זמן וחוזרים למערכה שבין המלחמות".

"האפשרות השנייה היא להפעיל לחץ הרבה יותר משמעותי לא רק על החיזבאללה, אלא גם על המדינה ולהגיע למצב שהלחץ הבינלאומי שבו חוזרים לאפשרות להסכם שבו לבנון מתחייבת לפרק את החיזבאללה מנשקו".

אמצעי לחימה של חיזבאללה שאותרו בדרום לבנון (צילום: דובר צה''ל)
אמצעי לחימה של חיזבאללה שאותרו בדרום לבנון (צילום: דובר צה''ל)


"האם הסיכוי גבוה? לדעתי לא, אבל זה מאוד תלוי בכמה אנחנו באמת נלחץ את לבנון וכמה נזק נסב גם לחיזבאללה וגם בלבנון. כרגע הם מנסים לא להגיע למציאות הזאת, כי איראן דוחפת ארגוני פרוקסי אחרים שממלאים את השורות בתוך חיזבאללה על ידי ארגונים פלסטינים ועיראקים, וכן הלאה כדי להמשיך ולקיים מאמץ מול ישראל על מנת להגיע לנקודת ההכרעה הזאת שאנחנו רוצים להשיג". 

"אז כן, אפשר לקיים את שני המאמצים האלה במקביל. זה לא פשוט. זה דורש הרבה חימושים, זה דורש קשה פיקודי בשני הזירות במקביל, אבל למעשה אין פה ברירה מכיוון שאנחנו במירוץ נגד הזמן", העריך בוסקילה. 

בהמשך התייחס לעיתוי הבחירות בארצות הברית: "מה שנצליח להשיג עד הבחירות בארצות הברית שהוא יקבע את המצב לשני הצדדים לצד ההזדמנויות והסיכונים. אם טראמפ יעלה עבורנו זאת הזדמנות טובה לפגוע באיראן, כי הוא כבר אמר שהאיראנים מנסים לחסל אותו ולפגוע בו באופן אישי, ולמעשה זאת הצהרה שיש בה איזשהי אמירה שאם הוא יבחר הוא ילחם נגדם ויפגע בהם, ואם קמילה האריס תעלה אז היא בעצם תחזור להסכם הגרעין. שני הצדדים לא יודעים מה יהיה בבחירות האלה. שני הצדדים ירצו להשיג כמה שיותר הישגים עד הבחירות, בגלל הלא נודע".

קמלה האריס, דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)
קמלה האריס, דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)

על שלוחותיה של איראן והחזיתות האחרות השותפות ללחימה מול ישראל אמר: "במקביל, אנחנו צריכים לפגוע בארגוני הפרוקסי בתימן בעיראק ובסוריה. זה לא פשוט אם רוצים לחסל אותם לגמרי. זה יכול להיות רק כשנפגע באיראנים. עד שלא נפגע באיראן, שהם המנוע העיקרי גם הכלכלי וגם החימושי, אפילו האידיאולוגי, זה לא יקרה". 

המתקפה האיראנית (צילום: רויטרס)
המתקפה האיראנית (צילום: רויטרס)

"ארגונים אלה שמבוססים על מדינות, גם עניות ונכשלות, שבעצם ככל שאתה נותן להם אידיאולוגיה וכסף, אז הם ייקחו הכול ויעשו את כל מה שהאיראנים מבקשים מהם בתמורה לשני הדברים הללו. ולכן עד שלא נפגע באיראן, לדעתי אך ורק באמצעות קואליציה בין לאומית, אנחנו פשוט נמשיך לפגוע בארגונים האלה עד שלוקחים אותם כמה שנים לאחור".