תא"ל במיל', דדי שמחי, נציב כבאות והצלה לשעבר, ששכל את בנו גיא שמחי ז"ל ביום הטבח הרצחני בעוטף, התראיין הבוקר (שני) ב-103FM, וסיפר על השיחה האחרונה עמו, לפני שנרצח ע"י מחבלי החמאס. 

"אני רוצה לומר לכם שהיום לפני שנה בעוד עשרים דקות בדיוק הבן שלי אמור להתקשר אליי, והוא יאמר לי - אבא יש פה מחבלים. אני אומר לו להיכנס לממ"ד ושהצבא יגיע בעוד חמש דקות ויהרוג את כולם. לצערי הבן שלי לא הקשיב לי ונשאר בחוץ, וגם הצבא לא הגיע מהר. אני יושב על אותו הכיסא באותה הנקודה בדיוק", אמר. 

היום שבו השמיים נפלו: הטבח בדרום ששינה את נוף ישראל לעד | פרויקט מיוחד
בוקר קשה: רס"ר איתי אזולאי, בן 25 מאורנית, נפל בקרב בלבנון

הוא ציין את האמון שהתחזק בקרבו כלפי מערכת הביטחון, מאז האסון הקשה: "האמון שלי בצה"ל שוקם. אנחנו רואים מה שהוא עושה בחודשים האחרונים. לדור הצעיר והמדהים הזה שחלקם החברים של גיא, האמון שלי בהם שוקם. גם בדרג המדיני וגם בדרג הצבאי השתפר, אבל חושב שכל מי שהיה שותף למחדל המטורף הזה - הדרג המדיני וכל הדרג הנבחר צריך להביא את עצמו לבחירת העם, והדרג הצבאי לפנות את תפקידו. עכשיו הם דוהרים בעלייה, ואני לא רוצה להפריע להם, אבל אירוע כמו 7 באוקטובר הוא לא נשכח ולא נסלח".

שמחי הדגיש כי על האחראים למחדל הקשה לקחת את האחריות על כך, אך לא קרא להתפטרות מיידית שלהם: "אני מסתכל על זה בסדר עדיפות לאומי. עכשיו, כשמדינת ישראל פתאום נמצאת לפני תפנית אסטרטגית לראייתי, ויכולה לעשות שינוי במצב האזורי שלה עשרות שנים קדימה, בואו ניתן להם להמשיך. כשנצליח להגיע לתקופה יותר טובה נבוא איתם חשבון בצורה הוגנת, מקצועית וראויה".

סמר גיא שמחי ז''ל (צילום: אלבום פרטי)
סמר גיא שמחי ז''ל (צילום: אלבום פרטי)

כמו כן, הביע אופטימיות בנוגע לפעולות הצבא מול ארגון הטרור חיזבאללה בלנון: "אין ספק שלצפון נבנתה תוכנית, אבל אם היא לא היתה מופעלת עכשיו היה לנו 7 באוקטובר על סטרואידים בצפון. אנחנו צריכים להיות היוזמים, ואנחנו צריכים להגיב לפני. אני אומר: אני לא מוכן שהבן שלי נפל כחלק ממחיר שהיינו צריכים לשלם כדי להציל את עצמנו. אני מאמין שמדינת ישראל, מנהיגיה והעם מבין שרוצים להרוג אותנו, ואנחנו צריכים להיות אקטיביים, וזה הלקח שנלמד".

לסיום, אמר: "הדבר הכי חשוב שהושג זה החזרת האמון של העם בכוח המגן שלו, ובהבנה הבסיסית שגורלנו תלוי בידינו. הרי כל בר דעת מבין שהשינוי בחודשיים האחרונים לא קרה בגלל שקנינו עוד מאה F35, או בגלל שקנינו עוד אלף טנקים, פשוט קבלת ההחלטות השתנתה".