בן כספית וינון מגל פתחו הבוקר (שלישי) את תכניתם ב-103FM, בדיון בנוגע למחלוקת בנושא טקסי הזיכרון שנערכו אמש לציון הטבח הרצחני שאירע לפני שנה ע"י מחבלי החמאס. כמו כן, מגל התייחס להצעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לשנות את שם המלחמה. 

"ביבי עשה אתמול טעות קשה, הוא אמר שהוא רוצה לקרוא למלחמה מלחמת התקופה. זו טעות קשה. הוא היה צריך להגיד למישהו מהשמאל, ריטה, להגיד שצריך לקורא לזה מלחמת התקומה. אני לא מבין איך הוא עשה את הדבר הזה", ציין מגל. כספית השיב: "אז תבקש ממנו שיפסיק עם השגיאות הילדותיות האלה". 

המזרח התיכון על סף פיצוץ: יעדי התקיפה באיראן כבר נקבעו | דיווח
קמלה האריס תמנע איראן גרעינית? תשובתה הותירה מקום לספק

מגל תקף: "אתם קובעים את הנרטיב. אני קורא לזה היום מלחמת התקומה, אבל כשהמארגנים של הטקס האלטרטנטיבי שכל תכליתו הוא שיהיה שיר שיגיד גנבתם לנו את המדינה ושהאויב הוא הממשלה ושבאים עם חולצות יהיה זכרם מהפכה, הם יקראו לזה הטקס הלאומי אחרי שקורים כל הדברים האלה על הבמה, אז הם יגידו שזה הטקס הלאומי".

לאחר מכן, נמשכה הביקורת החריפה מצידו של כספית נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו: "למה הביא אותנו מלאך החבלה? שבפעם הראשונה בתולדות המדינה אפילו טקס זיכרון אחד אין, הממשלה הזאת לא הצליחה לייצר את הדבר הזה. זה שהם נתנו את זה גם לגברת היהלומים, ומוקלט, וסטרילי, כאילו היה משהו סטרילי ב-7 באוקטובר.

אפילו לא מכונת השטיפה של 7 באוקטובר לא תצליח להסיר את הקלון ממה שקרה, לא תצליחו להפוך את האירוע למלחמת התקומה. הוא רוצה לעשות זאת כדי לשנות את הנרטיב, להשכיח שנכבשו בסיסים, נשרפו חיים משפחות וחבל ארץ שלם עדיין שומם, ולהפוך את זה לקוממיות. את הקוממיות היית צריך להביא לפני, ולהיכנס בחמאס היית צריך לפני. כמו שהבטחת".