בעוד מדינת ישראל נלחמת במספר רב של חזיתות, תעשיית ההייטק המקומית ממשיכה להציג הישגים יוצאי דופן ולשמור על חוסנה של הכלכלה הישראלית. השבוע התקיים בבודפשט בירת הונגריה, כנס ערים חכמות של חברת IMPROVATE. במסגרתו התאגדו יחדיו ראשי ערים בולטות מרחבי אירופה.

מטרת הכינוס הייתה לחשוף בפני העולם טכנולוגיות חדישות ומתקדמות בתחום "הערים החכמות", מבית היוצר של תעשיית ההייטק הישראלית.

ראשי הערים נפגשו עם החברות הישראליות המובילות והחדשניות בתחום, מתוך מטרה להכיר ולהטמיע טכנולוגיות חדישות לניהול ערים, בערים אותן הם מנהלים. בין החברות הישראליות שהשתתפו בכנס ניתן למצוא את: Tondo Smart, IPlus Cyber, Ipgallery, Ok2go, Wise mon, Atmosfir, Galilo,Giv solutions ועוד.

בין הערים שלקחו חלק ניתן למצוא ערים בולטות במרכז ומזרח אירופה, ביניהן: לרנקה הקפריסאית, סופיה בירת בולגריה, בורגאס, פלובדיב , ורצ'ה ועוד. 

רונית חסין הוכמן, מנכ"לית IMPROVATE אמרה: "גם בזמן שמדינת ישראל מצויה בלחימה רב חזיתית, תעשיית ההייטק הישראלית ממשיכה להוביל בחדשנות ובטכנולוגיה ומסייעת לשמור על חוסנה של הכלכלה הישראלית. מדינת ישראל הופכת למעצמה עולמית בתחום "הערים החכמות" והכנס היום מוכיח את עוצמתה, כאשר ראשי ערים מכל רחבי היבשת באים להיחשף, ללמוד ולהטמיע טכנולוגיות כחול לבן בערים המרכזיות באירופה".

מהמנהלים שהשתתפו בכנס ערים חכמות (צילום: יחצ)
מהמנהלים שהשתתפו בכנס ערים חכמות (צילום: יחצ)

ראש העיר לרנקה, אנדראס ויראס, אמר בכנס: "כנס הערים החכמות של IMPROVATE הינה הזדמנות מצוינת עבורנו להיכנס לתחום הערים החכמות אליו אנו מכוונים כבר תקופה ארוכה".

"בנוסף, האפשרות לשתף פעולה עם חברות ישראליות מהתחום עניינה אותנו ואנו מקווים להתחיל שיתוף פעולה בין הצדדים". על תכני הכנס עצמו אמר ראש העיר לרנקה: "ההשתתפות בפאנלים המקצועיים נתנה לנו הזדמנות להציג את האתגרים עימם אנו מתמודדים כמו תחבורה חכמה, ניהול פסולת, תנועה ואבטחת סייבר ולהתחיל ללמוד ולהכיר את המערכות והפיתוחים שיכולים לסייע בהתמודדות עם אותם אתגרים".

תחום "הערים החכמות" הינו אחד התחומים הצומחים והמשמעותיים ביותר בעולם הטכנולוגיה והחדשנות כיום. יותר ויותר ערים ברחבי הגלובס מטמיעות טכנולוגיות מתקדמות מבוססות בינה מלאכותית או ביג דאטה במטרה לשפר את איכות החיים, הבטיחות והמוגנות של תושבי העיר.

בשל כך, התחום נמצא בצמיחה יוצאת דופן, כאשר על פי ההערכות ישנם כיום, אלפי פרויקטים פעילים של ערים חכמות ברחבי הגלובוס. החל מהערים הגדולות והבולטות ביותר בעולם דוגמת ברצלונה, ניו יורק, תל אביב ושטוקהולם, אשר מחזיקות מערכות טכנולוגיות המסייעות בניהול ושיפור אורך החיים של מיליוני תושבים ועד יישובים קטנים אשר מיישמים טכנולוגיות חכמות כדי להתמודד עם האתגרים העירוניים השונים.

כתוצאה מכך, על פי ההערכות, ההשקעות הגלובליות בתחום ישברו שיאים בשנים הקרובות וצפויים להפוך את התחום לשוק עולמי המוערך בעשרות מיליארדי דולרים.

ההשקעות בתחום הערים החכמות ממשיכות לצמוח בקצב מהיר ולהפוך למוקד משיכה עולמי למשקיעים ולחברות טכנולוגיה אשר מזהות את הצורך והפוטנציאל הגדול של טכנולוגיות חכמות לשיפור איכות החיים בערים.

לאור כל אלה, ההערכות הן כי בעשור הקרוב מספר הערים החדשות בעולם שצפויות להטמיע מערכות ערים חכמות, צפוי לגדול משמעותית. התחומים הבולטים אשר מובילים בתחום, הם ניהול תנועה ותחבורה ציבורית, אנרגיה מתחדשת ומערכות להפחתת פשיעה ומוגנות אישית.