אז כמובן שאין טיסות ישירות מישראל למצרים, אבל התיירים הישראלים - כמו שרק ישראלים יודעים - מוצאים את הדרך להגיע לשם גם בלי אפשרות זו. יתרה מכך - חברות תיירות שונות מציעות למכירה דילים לחופשות ביעד לחג סוכות הקרוב.

כל זאת למרות שבאתר האינטרנט של המטה לביטחון לאומי, מצרים מוגדרת מדינה "באיום גבוה (רמה 4)" ואף מצוין כי "אין להגיע למדינה זו ובמקרה של שהייה בה יש לעזוב את המדינה, זאת לאור חשש כי גורמי טרור ינסו לפגוע בישראלים השוהים במצרים על רקע מלחמת 'חרבות ברזל'".

אזהרת המסע למצרים (צילום: המטה לביטחון לאומי)
אזהרת המסע למצרים (צילום: המטה לביטחון לאומי)

באחת מקבוצות הפייסבוק בהן אני חברה כבר למעלה משנה, אחת החברות העלתה פוסט בו היא שאלה מה מזג האוויר בחודש נובמבר בשארם א-שייח' והאם תהיה אפשרות להיכנס לים או לבריכה. כשהגבתי לה לגבי אזהרת המסע הקיימת, היא השיבה לי שחבריה "כבר נמצאים שם".

יהיו מי שייקראו להם "גיבורים גדולים" או "חסרי אחריות", אבל בכל אופן, מפרסמת הפוסט, לפי טענותיה, בטוחה שבזכות נישואיה לגבר מהמגזר הערבי - כך לפי הדברים אותם כתבה בפוסט, היא חסינה מפני כל פיגוע או פגיעה בה ואף הוסיפה לציין כי "מחבלים יש גם פה" ולהגיב בזלזול לכל מי שחלק על בחירתה לטוס למצרים.

קמפ בסיני (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
קמפ בסיני (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)

אחרי שפשפשתי לא מעט בקבוצות פייסבוק למטיילים ישראלים בשארם א-שייח' המונות עשרות אלפי חברים, הבחנתי שמאז אוקטובר 2023 לא הועלו פוסטים הנוגעים לחופשות בחצי האי סיני, וגם אלה שהועלו נגעו בעיקר לניסיון לברוח מהמדינה כמה שיותר מהר בעקבות העוינות.ככל הנראה, אלה שנוסעים מעדיפים לעשות זאת מתחת לרדאר, גם כדי להימנע מסיכון או מביקורות חריפות.

אני כאן רק כדי להזכיר שמחבלי חמאס לא פסחו על בני המגזר הערבי ב-7 באוקטובר, וכשפעילי הארגון יוצאים לבצע פיגועי טרור בשטחי המדינה הם לא בדיוק בודקים את תעודות הזהות של הקורבן העומד מולם. ומעבר לכך, איך אפשר ליהנות בחופשה כשמעל ראשכם מרחף החשש שמשהו רע (מאוד) עלול לקרות?

חושות בחצי האי סיני (צילום:  Johanna Geron/FLASH90)
חושות בחצי האי סיני (צילום: Johanna Geron/FLASH90)

אז אם אתם ממש מתעקשים, חברות הביטוח ככל הנראה יבטחו אתכם, אבל האם זה שווה את הסיכונים? את זה אתם תחליטו בעצמכם. מה שכן, מספיק משפחות הצטרפו השנה למעגל השכול. בשביל מה עוד אחת?

המלצות המטה לביטחון לאומי: חצי האי סיני ממשיך להוות יעד מאוים מצד גורמי טרור – בעיקר לאור זיהויו ככזה אשר ממשיך עדיין להוות יעד תיירות לישראלים המגיעים לנפוש בחופי סיני, זאת למרות פוטנציאל האיום הגבוה מצד גורמי טרור במרחב. יוזכר כי על סיני מוחלת אזהרת המסע ברמה 4 – איום גבוה ויש להימנע מהגעה למרחב.

לקראת חגי תשרי, בהם מאות אלפי ישראלים צפויים לצאת לחו"ל, המל"ל מבקש להעלות את מודעות הציבור למגוון איומי הפח"ע בחו"ל ולמלא אחר ההמלצות המפורסמות באתר המטה לביטחון לאומי.

המל"ל מחדד את החשיבות הרבה של הימנעות מהגעה למדינות הבאות, זאת לאור סכנת חיים ממשית לישראלים השוהים במדינות אלו: 

1. עיראק – כולל החבל הכורדי (הגעה אסורה על פי חוק) 
2. תימן (הגעה אסורה על פי חוק) 
3. איראן (הגעה אסורה על פי חוק) 
4. סוריה (הגעה אסורה על פי חוק) 
5. לבנון (הגעה אסורה על פי חוק) 
6. ערב הסעודית (הגעה מוגבלת על פי החוק)
7. בנגלדש 
8. סומליה 
9. פקיסטן
10. אפגניסטן
11. לוב 
12.  אלג'יריה 
13. ירדן
14. מצרים – כולל חצי האי סיני
15. טורקיה

במל"ל מבהירים כי למען הסר ספק, באם קיים חשש שנחשפתם לאיום מצד גורמי טרור במדינה בחו"ל, עליכם לעדכן בראש ובראשונה את שירותי הביטחון המקומיים של המדינה בה אתם שוהים  ולאחר מכן את מוקד אזהרות המסע של 'המטה לביטחון לאומי' (פועל 24/7) בטלפון 026667444.

כמו כן, לטובת עדכונים/בכל שאלה הנוגעת לסכנות הטרור כלפי ישראלים בחו"ל ניתן לפנות למוקד אזהרות המסע של 'המטה לביטחון לאומי' (פועל 24/7) בטלפון 026667444.

לשאלות/אירועים בסוגיות נוספות, כגון שירותי בריאות, סוגיות קונסולריות, ביטחון אישי בהקשרי פשיעה ואנטישמיות, יש לפנות למוקד משרד החוץ (פועל 24/7) 025303155.