הציוץ שהסעיר את הרשתות החברתיות: אתמול (רביעי) הועלה ל-X (טוויטר לשעבר) ציוץ על ידי הסופרת מגי אוצרי, בעקבות החלטת בית המשפט העליון שקבע כי תתאפשר תפילה בהפרדה בתל אביב ביום הכיפורים.

בפוסט שחולל סערה, כתבה אוצרי: "נשמיע בקולי קולות שירת נשים, נממש את זכותנו להפגין בכמויות של רעש, נאכל מולכם פלאפל בביקיני ונדאג שאפילו את השופר לא תצליחו לשמוע. נכבד את פסיקת בג"ץ, נכבד את החוק, אבל אם אתם חושבים שניתן לכם להתפלל בשקט אפילו דקה, אתם כנראה לא מבינים איפה אתם נמצאים. פה זה תל אביב, פאקרז".

רבים לא נשארו אדישים בעקבות הציוץ הפרובוקטיבי והחריף של הסופרת, ביניהם ינון מגל, אביר קארה, השר עמיחי אליהו ומאות גולשים נוספים. בתגובה, מגל כתב לאוצרי: "את בהמה (גסה) ובלי קשר ליום כיפור, תחסכי ממנו אותך בבגד ים". קארה הגיב: "מגי זו בושה וחרפה, להפריע לאנשים בזמן תפילה דומה להפרעה לאדם למחות או להפרעה למצעד הגאווה את לא יכולה להתלונן על חורבן שאת במו ידיך לוקחת חלק בהשמדת המדינה".

אליהו, כתב גם הוא: "ואז תדברו על שלום. תממנו טיפולים רפואיים למחבלים. אולי גם תשירו שירים, (אל תלחשו תפילה) ותתחבקו עם רוצחי ילדים. מוטב תשירו בצעקה גדולה".

יום קודם לכן, ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, לא היה מרוצה גם הוא מההחלטה וכתב בחשבון ה-X שלו: "עיריית תל אביב-יפו תכבד את החלטת בית המשפט העליון ותאפשר את התפילה בגן מאיר ביום כיפור כלשונה. בית המשפט העליון נתן יד להדרת נשים במרחב הציבורי ובכך פתח מדרון חלקלק. אני קורא לתושבי תל אביב-יפו לכבד את פסק הדין ולאפשר את התפילה בגן מאיר".

כזכור, בשנה שעברה קבוצת מפגינים הגיעה בכדי לפגוע בכוונת מכוון בתפילות יום הכיפורים. זאת, למרות השתתפות המונית של אלפי תושבים מתל אביב בתפילות ההמוניות אשר הפכו לסמל של מסורת עוד מימי הקורונה.