פרויקט “סוכת הבית המשותף” חוזר זו השנה השנייה, ומציע הזדמנות ייחודית למפגש ולשיח בין כל חלקי החברה הישראלית. ארגון שומרות ושומרים על הבית המשותף, מיזם 929 וארגונים חברתיים נוספים קוראים לציבור הישראלי - אנשים פרטיים, ארגונים, חברות וקהילות מכל רחבי הארץ - לפתוח את סוכתם לאושפיזין, ולקיים שיח מעמיק ומשמעותי.

מהצפון המופגז ליהודי אוקראינה: אלפי סטים של 'ארבעת המינים' מהארץ סופקו באוקראינה

אחרי שנה קשה של מלחמה שסופה אינו נראה באופק, אשר פגשה את הציבור הישראלי מקוטב מאי־פעם, מטרת הפרויקט היא לחזק את החיבור, האחדות והישראליות המשותפת, ולעודד חיבור מחדש בין כל חלקי החברה. בשנה שעברה זכה הפרויקט להצלחה רבה, עם השתתפות של 250 סוכות ברחבי הארץ ואלפי משתתפים.

הפרויקט, שההשתתפות בו היא חינם ופתוחה לכלל הציבור, מותנה בהרשמה מראש באתר www.habayt.org - אתר המציע מערכת הרשמה למשתתפים, ומציג מפה אינטראקטיבית של הסוכות הרשומות ברחבי הארץ. נכון לעכשיו, אפשר למצוא סוכות במגוון יישובים, בהם קדומים, תל אביב, חיפה, אופקים, ירושלים ולוד. עם ההרשמה תוכלו לבחור אם לארח בסוכתכם או להתארח בסוכה אחרת. בהתאם לבחירתכם, ייערך שיבוץ המשתתפים לסוכות השונות בכל רחבי הארץ. כל סוכה תוכל לקבל מערכי מפגש לבחירה שחיברו הארגונים השונים. בין הסוכות שייערכו השנה: סוכה באופקים עם תושבי העיר וחברי קיבוצים, סוכה בכיכר החטופים בתל אביב וסוכה בחיפה עם משפחות מפונים מהצפון.

השנה הפרויקט מוקדש לזכרו של משה אוחיון ז”ל, מנכ”ל מיזם 929 לשעבר, ובנו אליעד ז”ל, שנרצחו במתקפת הטרור על אופקים ב־7 באוקטובר. משה היה מהכוחות המובילים מאחורי מיזם הסוכות בשנה שעברה, וערב מותו קיים מפגש לימוד מיוחד בסוכתו. שרית אוחיון, אשתו של משה, ממשיכה את דרכו ומעודדת את המשך קיום הפרויקט כחלק ממורשתו: “משה חיבר זוגות דוברים מקצוות החברה הישראלית, שהראו איך אפשר לחלוק אחד על השני וגם ללמוד אחד מהשני באהבה, תוך מפגש ושיח. השנה נרצה להמשיך את מורשתו”.

הרב ד”ר בני לאו, ראש מיזם 929: “החגים השנה מביאים איתם גם עצב וקושי גדול. אנחנו מבקשים לסמן בלוח השנה העברי נקודה של אור, של מפגש בין הגוונים והאורות השונים שקיימים בנו”. אייל גור, ממובילי “שומרות ושומרים על הבית המשותף, מוסיף: “המטרה שלנו היא להביא אנשים שונים עם מחשבות שונות תחת סכך אחד. רק כך נוכל באמת להכיר את השונה מאיתנו, להתאחד ולהתחיל תהליך של ריפוי חברתי”.