משרד התחבורה הנחה את הפקחים בתחבורה הציבורית, להימנע ממתן קנסות לאנשי מילואים הנוסעים בתחבורה ציבורית ללא כרטיס תקף. ההחלטה התקבלה בעקבות פניות של חברי כנסת ואזרחים, שהצביעו על הקשיים בהסדרת נסיעות עבור משרתי המילואים.

בתקופה האחרונה, אנשי מילואים נתקלו בקשיים בהסדרת נסיעותיהם בתחבורה הציבורית. למרות האפשרות לקבל רב-קו או הסדרים אחרים, המערכת לא תמיד פעלה כראוי, ורבים מצאו את עצמם נוסעים ללא אישור מתאים. כתוצאה מכך, היו מקרים בהם פקחים הטילו קנסות על אנשי מילואים שלא הצליחו להסדיר את נסיעתם.

בעקבות התערבות של מספר חברי כנסת, ביניהם אפרת רייטן, בועז טופורובסקי, שרון ניר ומשה טור-פז, וכן פניות אישיות לבכירים במשרד התחבורה, הוחלט על שינוי המדיניות. מנכ"ל משרד התחבורה משה בן זקן והרשות הארצית לתחבורה ציבורית הורו לפקחים לגלות רגישות כלפי אנשי מילואים ולהימנע ממתן קנסות.

ההנחיה החדשה מבטיחה כי אנשי מילואים לא יידרשו לשלם קנסות על נסיעה בתחבורה ציבורית, גם אם לא הספיקו להסדיר את אישורי הנסיעה שלהם. צעד זה נועד להקל על המשרתים במילואים ולהבטיח כי יוכלו להתנייד בחופשיות לצורך שירותם.

חשוב לציין כי על אף ההקלה, מומלץ לאנשי המילואים לנסות ולהסדיר את נסיעותיהם מראש ככל האפשר. עם זאת, במקרים בהם הדבר אינו מתאפשר, יוכלו לנסוע בידיעה כי לא יוטלו עליהם קנסות.