תת גונדר (בדימוס) בטי להט, לשעבר קצינת המודיעין הראשית בשב"ס ומפקדת הכלא של סינוואר, התראיינה בכאן 11 ברקע חיסולו המסתמן של סינוואר: "באבוד רשעים רינה, ככה אני מרגישה היום גם חג וברוך ה' חיסלנו את הנאצי. התמונה הייתה מאוד ברורה".

איילה חסון, מגישת חדשות כאן 11, שאלה את להט, האם היא היססה כשראתה את התמונות בזירת החיסול, להט השיבה: "תמונה ראשונה אמרתי זה לא הוא, אחר כך ראיתי את השיניים, היו לו שיניים קטסטרופה והאוזניים זה הוא! תשמעי מצאו עליו דולרים כספים. צריך לפרסם את זה בכלא וברחוב שהחלאה ניסה לברוח". 

באולפן ניסו לצנן את השערתה ורועי שרון, הפרשן לענייני צבא וביטחון אמר: "אנחנו לא יודעים שהוא ניסה לברוח, צריך להיזהר עם הנרטיב הזה שהוא היה בדרך למצרים". להט השיבה בטון נחרץ: "הוא פחדן תקופה ארוכה הוא ניסה לברוח כל הסימנים מעידים, למה היה לו לצאת? לקנות סודה בעזה?".  לגבי הדיווח על כך שנתפסו על גופתו דרכונים וכסף אמרה: "ההערכה שלי שמה שנותר לו אחרי שראה את עזה החרבה הוא לברוח". חסון טענה בתגובה: " צריך לקחת בחשבון שיש עוד מנהרות שחוצות למצרים אם כך". 

בטי להט, מפקדת הכלא של סינוואר (צילום: צילום מסך)
בטי להט, מפקדת הכלא של סינוואר (צילום: צילום מסך)

"האיש הזה שנים היה בכלא אני מכירה אותו בערך 30 שנה הוא היה פחדן. כל פעם שהיה צריך להתעמת חזיתית היה מוריד פרופיל. הוא אשכרה ניסה לברוח כי הוא פחדן, כמנהגו אחת לכמה זמן כשהיה מרגיש בכלא שהחרב על צווארו הוא היה מוריד פרופיל ואחרי חצי שנה צץ". סיפרה להט והדגישה את טענתה. 

לגבי אחיו של יחיא סינוואר, מוחמד, אמרה להט: "אין לו את היכולות של סינוואר הוא פדופיל, קשה לי להאמין שלבד הוא יכול לנהל את כל האופרציה ההרוסה הזאת". להט טענה כי כעת מערכת הביטחון והדרג המדיני מוכרחים לפרסם את הדיווח על כך שסינוואר ניסה לברוח ולהציע לכל מי שיביא מידע על החטופים לא רק כסף אלא גם מעבר בטוח.