ד"ר חן קוגל, מנהל המכון לרפואה משפטית באבו כביר שניתח אתמול את יחיא סינוואר, חשף היום (שישי) בראיון ראשון ל"כאן חדשות": "סינוואר גסס לפחות כמה שעות. מה שהרג אותו בסוף זה קליע שחדר לראש וגרם לנזק חמור במוח".

"הוא צורר ואויב של המדינה וברור שיש שמחה שהוא כבר לא בינינו אבל אני לא מערב את כל התחושות הללו עם העבודה המקצועית שלי. זה משהו לגמרי אחר", אמר ד"ר קוגל. בתום הבדיקה, שערכה יותר משלוש שעות, הגופה של סינוואר הועברה למתקן באחריות כוחות הביטחון.

"עוד לפני שהגיעה הגופה, קיבלנו איזשהו מידע שיש חשד שסינוואר נהרג. מטבע הדברים הדבר הראשון זה הזיהוי של הגופה. לצורך הזיהוי הורידו לו אצבע ושלחו אלינו את האצבע כדי שהמעבדה שלנו תוכל להפיק DNA ולהשוות עם הדי אן איי המשפטי כי הוא היה אסיר בישראל. וזה מה שנעשה", סיפר ד"ר קוגל.

"קשה לדעת בדיוק כמה זמן הוא גסס. אבל אני מעריך שזה לקח לפחות כמה שעות", אמר קוגל, "זה לא סטנדרטי לנתח אדם כזה. כשאני מסתכל בזמן הנתיחה ואני רואה את הגופה אז אני אומר אוקיי, הוא נראה כמו בן אדם נורמלי. רק שאתה יוצא החוצה וחושב מי האיש הזה אתה מבין שגם מפלצות יכולים להיראות כמו אנשים נורמליים. כשאתה מטפל בגופה אתה לא חושב על מי האיש אבל כשאתה מעט מתרחק ממנה ואז חושב, במי עכשיו נגעתי". שיתף.