שיראל גולן, ניצולת הטבח במסיבת הטבע נובה, נמצאה ללא רוח חיים בדירתה ביום הולדתה ה-22. על פי עדות משפחתה, שיראל סבלה מפוסט-טראומה בעקבות האירועים הקשים שחוותה בפסטיבל ב-7 באוקטובר. המשפחה טוענת שלא קיבלה טיפול כיוון שלא קיבלה סיוע מספק מרשויות המדינה.

אחיה של שיראל, אייל, שיתף בכאב את סיפורה הטרגי. הוא סיפר כי ביום האירוע, הוא ואחיו הקימו חמ"ל משפחתי כדי לסייע לשיראל להימלט מהאזור. למרבה המזל, היא ניצלה לאחר שעלתה על רכב של שוטר שחילץ אותה לכפר מימון, בעוד שרכב אחר עליו עלתה קודם לכן הפך ל"רכב מוות" בו נרצחו 11 אנשים.

לדברי אייל, שיראל סבלה מסימפטומים של פוסט-טראומה, כולל הימנעות והתרחקות מחברה. למרות מאמצי המשפחה לעודד אותה לקבל טיפול, שיראל דיווחה כי לא קיבלה סיוע מספק מרשויות המדינה. היא אושפזה פעמיים בבית החולים לב השרון בפרדסיה, אך לטענת המשפחה, לא הוכרה רשמית כנפגעת פוסט-טראומה מאירועי הנובה.

אייל הביע כאב וזעם על המצב, באומרו: "המדינה רצחה את שיראל. אם המדינה לא תתעורר יהיו עוד מקרים כאלה". הוא קרא לרשויות להגביר את המודעות ולשפר את הטיפול בניצולי טראומה כדי למנוע טרגדיות דומות בעתיד. שיראל הייתה הצעירה מבין חמישה אחים ואחיות. היא הותירה אחריה הורים וארבעה אחים.

בתוך כך, במהלך אירוע הרקדה זומבה המוני שהתקיים מוקדם יותר הערב בת״א ובלונדון בו זמנית במטרה לגייס כספים לטובת סיוע נפשי לשורדי המסיבות - התברר כי גולן אותרה ללא רוח חיים בביתה. האירוע התקיים ביוזמת הארגון הפילנטרופי JNF  בריטניה והוביל אותו בת"א אילון לוי, לשעבר דובר הממשלה באנגלית במלחמת חרבות ברזל ורקדן זומבה בעצמו. "לצערנו היום קיבלנו בשורה קשה על שיראל גולן ז''ל, שחיזקה את  הצורך הדחוף בתמיכה של התארגנויות אזרחיות לתמיכה בשורדי הטווח זו חובתנו המוסרית", אמר לוי.

גילה בן בסט (56) שרקדה באירוע בתל אביב שהתקיים באברהם הוסטל,  אמרה: ״וואו, איזה ערב מיוחד ומלא אנרגיות. לראות כל כך הרבה משתתפים מתאחדים יחד, לא רק כדי להזיע ולשמח את עצמנו, אלא גם כדי לתמוך בניצולי האסון הנורא של ה-7 באוקטובר,  זה פשוט מרגש ומעורר השראה״.

אם אתן.ם או מישהו קרוב חווים מצוקה - עמותת ער"ן מעניקה שירות עזרה ראשונה נפשית מצילת חיים, 24/7, באנונימיות ובאופן מיידי. לקבלת סיוע נפשי חייגו 1201 ובאתר ער"ן https://www.eran.org.il/ בצ'אט, וואטסאפ במספר 052-8451201, פורום, מייל ומסרונים.