דומה שאין כמעט סוגיה חברתית שנויה במחלוקת ומעוררת רגשות עזים יותר מזוגיות מעורבת בישראל של יהודים ומוסלמים. הזוגות המעורבים, שגם כך מתנהלים באווירה חברתית לא אוהדת בלשון המעטה בימי שגרה, מוצאים עצמם בימי מלחמה מול חברה מקצינת עמדות וחשדנית עוד יותר.

שנה אחרי הטבח: הכנסת ספר תורה לזכרו של המפקד שנפל בעת שחרור אוגדת עזה
מספר מקרי האובדנות עלול לעלות ככל שתימשך המציאות הביטחונית הנוכחית

לפני סוכות התקיים בבית הסגול של תנועת "עומדים ביחד" בתל אביב ערב מיוחד שהוקדש לעשרות זוגות שהגיעו לשתף באתגרים ובקשיים שהם חווים, לצד התקוות והחלומות לעתיד משותף טוב יותר. המפגש נועד ליצור מרחב בטוח לשיתוף והצליח לעורר דיון על קבלה, אהבה וחיים משותפים.

אורנה, שהגיעה למפגש עם בן זוגה פואד, סיפרה על הקשיים שהמשפחה שלה חוותה בעקבות הקשר: "כשהתחלנו לצאת, דודה שלי לא הסכימה לדבר איתי במשך שנתיים. היא אמרה שזה מנוגד לכל מה שגדלנו עליו. לעומת זאת, אמא שלי הפתיעה אותי וקיבלה את פואד מיד באהבה ובפתיחות. היום היא מספרת עליו בגאווה לכל החברות שלה, ואפילו מתייעצת איתו על מתכונים מזרחיים".

אנאס, משתתף נוסף, חלק סיפור דומה על הקושי שלו לשבור את המוסכמות המשפחתיות. "כשההורים שלי גילו שאני יוצא עם יהודייה, הם קיבלו את זה בהבנה, אבל היו לי שיחות קשות עם דודים שחששו ש'זה ידביק את כולם' במשפחה ויפגע במסורת. היום, אחרי שהכירו אותה לעומק, הם רואים כמה היא מדהימה ומשתתפים בחגיגות המשפחתיות שלנו".

דנה, בת לאבא יהודי ולאמא גיורת, שיתפה את הקבוצה בפחדים שהיו לה בתחילת דרכה. "אמא שלי פחדה שזה יהיה לי קשה מדי, אחרי שהיא בעצמה עברה מסע לא פשוט להתקבל כיהודייה. אבא שלי בכלל לא רצה לשמוע על האפשרות שאני אתחתן עם מוסלמי. אבל הזמן עשה את שלו, והיום הוא אפילו מסיע אותנו מדי פעם לארוחות אצל המשפחה של בן הזוג שלי בכפר".

הסיפורים האישיים והפתיחות של המשתתפים יצרו ערב מרגש במיוחד, שהצליח להעניק תחושת חיבור ותמיכה. "התחושה היא שכולנו עוברים את אותם הקשיים", סיכם פואד, בן זוגה של אורנה. "אבל כשאנחנו מקבלים אחד את השני באמת, כל היתר נראה פשוט יותר".