עם הותרת פרסום לכתם של מרדכי חיים אמויאל, רס״ם (מיל׳) שמואל הררי, רס״ר (מיל׳) שלמה אביעד ניימן ורס״ל (מיל׳) שובאל בן-נתן, לוחמי מילואים בגדוד 222 של חטיבת כרמלי, שנפלו בקרב בדרום לבנון, התמלאה הרשת בהפסדים מרגשים עליהם. 

בשקט בשקט, במשך שבועות: ישראל עבדה על מתווה חדש לעסקה
"מה לא בסדר איתך? תיזהר": מתקפה כזו של דובר צה"ל בערבית טרם ראיתם

מועצה אזורית שומרון מסרה על שובאל בן- נתן: "בצער רב אנו מודיעים על נפילתו בקרב גבורה של  לוחם המילואים שובאל בן נתן הי"ד, תושב היישוב רחלים שבשומרון. ההרוג הרביעי במועצה האזורית שומרון תוך פחות משבועיים".

רס''ל (במיל') שובאל בן נתן ז''ל (צילום: דובר צה''ל)
רס''ל (במיל') שובאל בן נתן ז''ל (צילום: דובר צה''ל)

"שובאל בן 22 במותו, הותיר אחריו הורים ושש אחים ואחיות. אביו הרב דודו בן נתן הוא ראש ישיבת פרי הארץ ברחלים שבשומרון ואמו שלומית היא מלוות ישובים באגף ישובים ומתנ"ס במועצה האזורית שומרון. במהלך החג ליוו את המשפחה צוותים מקצועיים של המועצה והיישוב יחד עם ראש המועצה". 

רס''ר (במיל') שלמה אביעד ניימן ז''ל (צילום: דובר צה''ל)
רס''ר (במיל') שלמה אביעד ניימן ז''ל (צילום: דובר צה''ל)

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן מסר: "שובאל נלחם כדי להתגייס ולהגן על המדינה במלחמה הקשה הזו, בן למשפחה שורשית בשומרון, מלח הארץ שאבד לנו".

אלמנתו של אביעד ניימן ז"ל ספדה לו: "היום לפני שנה יצאת למלחמה הזאת. והיום בכאב שאין לו סוף אנחנו נפרדים ממך. לא יכולה להאמין שאני כותבת את זה. זכיתי להיות לצדך 13 שנים מאושרות. בבקשה תתן לי כוח כי אני לא יודעת איך ממשיכים".

"זכיתי להכיר את שובאל והייתי גאה בו, במסירות שלו למען ארץ ישראל, בשקט ובאמת שלו, נופל רביעי תוך פחות משבועיים בשומרון, הלב נקרע על האבדה הקשה הזו למשפחת השומרון כולה; אולם אנחנו לא נישבר, כולנו המועצה והישוב נלווה את המשפחה בכל מה שניתן כדי לעטוף את המשפחה והישוב בשעה הקשה הזו. לעולם לא נשבר, אנחנו כאן כדי לבנות את הארץ ולנצח".

ח״כ צבי סוכות ספד לשובאל בן נתן הי״ד: ״עשה הכל כדי לחזור כמה שיותר מהר ולהילחם״ ערב ראש השנה האחרון שובאל מוקפץ ללבנון והוא בכלל באומן. ‏אנחנו מכירים מאז שהוא בן 5 והוא מנסה לבדוק אולי כח"כ אני יודע אם יוכל לחזור אחרי החג בעקבות מתקפת הטילים. אחרי הרבה מאמץ הוא מצליח להשיג טיסה שיוצאת לארץ בליל ראש השנה, ברגע האחרון היא בוטלה. בשיחה איתו הוא אומר לי דבר אחד - "אין סיכוי בעולם שחברים שלי נכנסים בלעדי". הוא עשה הכל כדי לחזור כמה שיותר מהר ולהילחם. נער עם חיוך תמידי וגיבור אמיתי. אהבתי אותך מאוד שובאל".

רס''ם (במיל') שמואל הררי ז''ל (צילום: דובר צה''ל)
רס''ם (במיל') שמואל הררי ז''ל (צילום: דובר צה''ל)

יאיר רביבו, ראש עיריית לוד, כתב: "שנה בדיוק אחרי, העיר לוד משלמת שוב בדם הבנים. בכאב רב, אני נאלץ לבשר על נפילתו של לוחם המילואים הגיבור מרדכי אמויאל שנהרג בקרב בלבנון".

רס''ב (במיל') מרדכי חיים אמויאל ז''ל (צילום: דובר צה''ל)
רס''ב (במיל') מרדכי חיים אמויאל ז''ל (צילום: דובר צה''ל)

"אנו מחבקים את הרעיה רינה ואת 6 היתומים הקטנים, ואת חברי קהילת "אוהל משה" בנווה זית שקיבלו את הבשורה בבוקר החג, ומבטיחים להמשיך ולהילחם על הארץ הזו".

"הערב, נצא בלב שבור אך עם גאווה יהודית להקפות השניות, יהיה מאופק אך חובתנו לשמוח לכבודה של תורה שקבעה 'כִּי אֶת כָּל הָאָרֶץ אֲשֶׁר אַתָּה רֹאֶה לְךָ אֶתְּנֶנָּה וּלְזַרְעֲךָ עַד עוֹלָם'. 

"מבקש מכל מארגני ההקפות להקדיש הקפה אחת מתוך ה-7 שתהיה הקפה שקטה ללא שירים וריקודים, ובה נזכור את מרדכי וחבריו הנופלים, שמאפשרים לנו ב"ה לחיות פה את חיינו". 

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הצטרף גם הוא לדברים: "סיעת עוצמה יהודית מרכינה ראש עם היוודע הבשורה הקשה על נפילתו של רכז ופעיל המפלגה אביעד ניימן הי"ד, בנם של שותפיי לדרך אלי ונעמה ניימן, אחיו של מנכ"ל עוצמה יהודית איתיאל ניימן ואחיה של שיראל מהמשרד לביטחון לאומי. אביעד היה מסור בכל ליבו לעם ישראל, ניהל לנו ביד רמה את מערכת הבחירות ונפילתו היא אבדה קשה לנו ולכל עם ישראל. משפחת עוצמה יהודית משתתפת בצערה הכבד של משפחת ניימן וצער שאר משפחות הנופלים הגיבורים".