רס״ב (מיל׳) גיא עידן ז"ל מקיבוץ שמרת, אחד מחמשת הלוחמים שנפלו אמש (חמישי) בקרב בדרום לבנון,  היה בן דודו של החטוף צחי עידן שנמצא עדיין בשבי חמאס.

"אנו מודיעים בצער רב ובתדהמה על מותו של יקירנו גיא עידן ז"ל שנפל הלילה בעת מילוי תפקידו בלבנון. קהילת שמרת משתתפת בצער המשפחה ומחבקת את אשתו שרונה עידן, בנותיהם ליבי ואבישג, ההורים יגאל עידן ורחל סלע, האחים והאחיות וכל המשפחה. יהי זכרו ברוך", נמסר מקיבוץ שמרת.

צחי עידן (צילום: מטה משפחות החטופים)
צחי עידן (צילום: מטה משפחות החטופים)

גיא עידן ז"ל הותיר אחריו אישה (שרונה) ושתי בנות: ליבי בת ה-17 ואבישג בת ה-13. במשפחת עידן סיפרו: "גיא היה איש ביטחון בכל רמח איבריו. אבא מסור ובעל אוהב. אח בחור למופת. גיא אהב את החיים, אקדחים ואופנועים ואצלו ג'ינג'י זה אופי ולא רק סיסמא. אם יש פירוש למונח מלח הארץ - זה גיא. איש גדול ומחוספס עם לב ענק ורגיש מאוד לזולת". 

בקיבוץ סיפרו כי בן דודו צחי עידן נחטף מביתו בשבת הארורה 7.10 ובתו של צחי, מעיין עידן, נרצחה. גיא עשה כל שביכולתו למען השבת החטופים הן באזרחות והן בצבא.

מהתחקיר הראשוני עולה כי שיירה לוגיסטית של חטיבת אלכסנדרוני 3 ובה לוחמי שריון של חטיבת הזקן 8 הגיעו סמוך לשעה תשע בלילה למבנה אשר שימש מתחם של כוח רפואה וכן של לוגיסטיקה קדמית. ככל הנראה המחבלים של חיזבאללה זיהו את תנועת השיירה ופתחו בירי של פצצות מרמה וירי תלול מסלול. אחד הטילים פגע במבנה בו נמצאו צוות הרפואה וגרם לקריסת חלק מהמבנה על יושביו.

פעולות החילוץ נמשכה שעה ארוכה וכוחות של חטיבת אלכסנדרוני יחד עם לוחמי חיל הרפואה, לוחמי 669 לקחו חלק בחילוץ ובטיפול בלוחמים. כל הנפגעים פונו במסוקים ובאמבולנסים לבתי החולים רמב״ם בחיפה ורבקה זיו בצפת.