עונת הקיץ של תגלית, הארגון החינוכי־תיירותי הגדול בעולם, מסתיימת בימים אלה. במהלכה ביקרו בישראל כ־13,500 צעירים יהודים בסיורים חינוכיים, תוכניות התמחות והתנדבות.
הם הגיעו מ־27 מדינות ברחבי העולם, בהן ארה"ב, קנדה, צרפת, בריטניה, קולומביה, פנמה והודו. משתתפי תגלית היוו הקיץ חלק משמעותי מאוד מהתיירות הנכנסת לישראל. במסגרת תגלית פעלו תוכניות שונות במהלך הקיץ. בעקבות המצב הביטחוני התרומה של תגלית לתחום התיירות בולטת עוד יותר.
מאז הקמת הפרויקט תרומתו הכלכלית למשק הישראלי מסתכמת ביותר מ־6 מיליארד שקל בהוצאות על טיסות, לינה, אטרקציות, מסעדות, אוטובוסים, מורי דרך ועוד.
חלק ניכר מהסיורים של תגלית מתקיים בפריפריה ומאפשר תרומה משמעותית לעסקים המקומיים. בנוסף, בתוכניות השנה ניתן דגש משמעותי לפעילות התנדבותית ותמיכה בעסקים ובאזורים שנפגעו בעקבות המלחמה.
"למרות המצב הביטחוני, המחויבות שלנו לקיים את תוכניות תגלית גדולה מתמיד. מאז תחילת המלחמה אנחנו רואים את החוסן והרצון של המשתתפים שלנו להגיע לישראל ולתמוך בה בזמן שתיירים אחרים נמנעים מלהגיע", אמר מנכ"ל תגלית גידי מרק.
"המלחמה ללא ספק השפיעה על הפעילות, אך היא גם הדגישה את חשיבות המשימה שלנו – הן בחיזוק זהותם היהודית והקשר של המשתתפים למדינת ישראל באופן שמאפשר להם להסביר את הזווית הישראלית בצורה טובה יותר בעולם, והן בעובדה שתגלית ממלאת תפקיד מכריע בחיזוק מגזר התיירות והכלכלה של ישראל, בפרט בפריפריה", סיכם מרק.
אילנה פובלצקי מבוסטון שיתפה בתחושותיה לאחר הביקור: "לקטוף אשכוליות, לבשל לחיילי צה"ל הגיבורים, לשמוע את סיפורי השורדים ממקור ראשון, ואפילו רק להיות בישראל ולתמוך באחינו ואחיותינו בזמנים הקשים ביותר – אלה חוויות ששינו את חיי וגרמו לי לראות בישראל בית. אני רוצה לחזק את עם ישראל ולומר לכולם – 'אנחנו עוד נרקוד שוב'".