טרגדיה בירושלים כאשר הולכת רגל כבת 10 נדרסה היום (שני) בצהריים למוות על ידי אוטובוס ברחוב שמעון הצדיק בירושלים. "הילדה היתה לכודה מתחת לאוטובוס, כשהיא מחוסרת הכרה, ללא דופק וללא נשימה ועם חבלה רב מערכתית", סיפר חובש מד"א, שמעון זלץ. "תוך כדי פעולות החילוץ ביצענו בדיקות רפואיות, אבל הפציעה שלה הייתה קריטית, ולצערנו נאלצנו לקבוע את מותה במקום".

על פי נתוני ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים, בחמש השנים האחרונות (2020־2024) נהרגו 236 ילדים כתוצאה מפגיעת רכב, מתוכם 48 בשנת 2024.

תאונת דרכים (צילום: איחוד הצלה)
תאונת דרכים (צילום: איחוד הצלה)

"לצערנו, תאונות דרכים הן הגורם מספר אחד להפגעות ותמותת ילדים, כאשר ברוב המקרים מדובר על תאונות כהולכי רגל", התריעה מנכ"לית "בטרם", אורלי סילבינגר. "השבוע אנו מציינים את שבוע הבטיחות בדרכים ואני קוראת לקובעי המדיניות לפעול למגור התופעה הקשה, הן באמצעות התאמת התשתיות והן באמצעות חינוך וסברה. להורים אני פונה – השגיחו על הילדים בכל זמן, השקיעו בלמידתם את חוקי התנועה והזהירות בדרכים ותרגלו איתם הליכה בטוחה".

על פי נתוני עמותת "אור ירוק", 38 ילדים נהרגו בתאונות דרכים מתחילת שנת 2024. בהשוואה לשנה הנוכחית, זה המספר הגדול ביותר משנת 2010.

תאונת דרכים (צילום: זק''א)
תאונת דרכים (צילום: זק''א)

"תמונת המצב הקודרת מחייבת להכריז על תוכנית רב‏־שנתית לצמצום הפגעותם של ילדים בתאונות דרכים. זה חייב להתחיל בחיזוק החינוך בבתי הספר, ובמקביל, יש לרסן ולמתן את מהירות נסיעת כלי הרכב באזורים שיש בהם ריבוי של ילדים, כמו בתי ספר, או גנים ציבוריים", אמר מנכ"ל "אור ירוק", עו"ד יניב יעקב. "גם בכבישים סואנים, עם ריבוי הולכי רגל, יש להוריד את מהירות הנסיעה כדי להגדיל את הסיכוי של הולך הרגל לשרוד פגיעה. שילוב של חינוך והסברה ושיפור תשתיוות של מיתון וריסון תנועה, יכול להוביל לירידה בילדים הנפגעים בתאונות דרכים".