"הצלחנו למנוע אסון", כך מספרים בהתרגשות אנשי צוות מוקד החירום למניעת חרם של עמותת כנפי דרור, על אירוע דרמטי שבו צוות המוקד זיהה מצוקה נפשית קשה של נער צעיר מירושלים. 

"בתוך דקות הפעלנו את כוחות החירום, ובזכות התגובה המהירה של המוקדנית הצלנו חיים. זו תמצית השליחות שלנו". הסיפור הזה הוא רק קצה הקרחון של פעילות מצילת חיים: בשנה החולפת העניק המוקד מענה ל־458 ילדים ומשפחות. צוות מסור של 23 מוקדנים מיומנים מספק לא רק אוזן קשבת, אלא גם כלים מעשיים וליווי מתמשך במוקד שמספרו 7117700־074.

העמותה נוסדה על ידי משפחת דרור ששכלה את בנה לאחר שנים של פגיעה כילד מוחרם. הסיבות העיקריות לפנייה למוקד היו חרם בכיתה, כולל ילדה שחוותה חרם במשך יותר משלוש שנים, בדידות חברתית והיעדר קשרים. כך גם הצקות ובריונות, הכוללות אלימות פיזית ומילולית, הצקות על רקע מראה חיצוני או משקל והתנכלויות מצד קבוצות תלמידים. 

גיל הפונים הממוצע עומד על 14, רבים מהם בני 8־12, החווים חרם על רקע חברתי. כך גם בני 13־15 הפונים על רקע חרם מורכב יותר שכולל שימוש ברשתות חברתיות. הפניות מגיעות גם מקרב תלמידי תיכון, בני 16־18, החווים חרם על רקע זהות והשתייכות חברתית.

אורית רז, מנכ"לית כנפי דרור, מספרת: "ילד שחווה מצוקה, מתקשר ברגע של חסד שבו יש לו אומץ לספר, ואלו רגעים שבהם הזמינות שלנו חשובה. אנחנו חייבים להכפיל את מספר המוקדנים כדי לתת מענה לכל ילד שזקוק לנו". גם במשרד החינוך הבינו את חשיבות הנושא והשיקו השבוע מוקד ייעודי עבור כל מי שמתמודד עם תחושת בדידות ודחייה.