נתניהו פועל להקדמת הבחירות הפנימיות בליכוד כדי לנסות ולמנוע מתמודדים נוספים, בהם גדעון סער, להתמודד מולו על ראשות המפלגה. הבחירות אמורות היו להתקיים בתחילת ינואר, ונתניהו מבקש להקדימן לחודש הקרוב. ראש הממשלה בודק כעת את ייתכנות המהלך. 




גורמים בליכוד אמרו כי "כדי להתמודד בפריימריז כל מועמד צריך זמן כדי להקים מטה ולחרוש את השטח, גדעון סער מכיר היטב את השטח ויש לו גרעין קשה שרוצה שישוב ומוכן לפעולה, לכן ראש הממשלה בלחץ". 









מהליכוד נמסר בתגובה: "ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים שיחות לבדוק אפשרות להקדמת הפריימריז בליכוד כבר בשבוע שעבר, מייד כשעלתה האפשרות להקדמת הבחירות, על מנת להיערך מהר ככל האפשר לבחירות כלליות במרץ ולסיים בו זמנית ובמהירות האפשרית את הפריימריז הן לראשות הליכוד והן לרשימה לכנסת. הדבר יקצר את תקופת הפריימריז, יחסוך משאבים ויאחד את הליכוד לקראת הבחירות שבהן יוכרע מי יהיה ראש הממשלה הבא ומי תהיה מפלגת השלטון".








לפני יומיים נודע כי סער שוקל את האפשרות להתמודד מול נתניהו על ראשות הליכוד. מקורבים לשר הפנים לשעבר סיפרו כי בדק מתי יתקיימו הפריימריז והאם ישנה אפשרות שיוכל לגבור על ראש הממשלה.




 פעילים מרכזיים בליכוד חוששים מתוצאות נמוכות בבחירות, ולכן האיצו בסער לחזור לחיים הפוליטיים. מקורבים לסער אישרו כי הוא בודק את האופציה, אולם טרם החליט סופית בנושא.  




בחודש ספטמבר הפתיע סער את המערכת הפוליטית כולה כשהודיע על פרישתו מן החיים הפוליטיים ועל רצונו לשהות במחיצת רעייתו גאולה אבן ובנו דוד שעושה את צעדיו הראשונים. למרות דבריו של סער באשר לנסיבות פרישתו, רבים במערכת הפוליטית העריכו כי שר הפנים החליט לקחת פסק זמן בגלל יחסיו עם ראש הממשלה.