הודעה משמחת לחיפאים: הרכבת התחתית בעיר, הכרמלית, שבה הבוקר (שני) לפעילות סדירה לאחר ארבעה חודשים שבהם הייתה מושבתת.



פעילותה של הכרמלית הופסקה בחודש מרץ השנה משום שבביקורת שגרתית גילה צוות התפעול סדקים בכבל המניע את הרכבת התחתית.



בשבוע שעבר הגיע לארץ הכבל המיוחד, באורך של כשני ק״מ ובמשקל של כ־30 טונה.



מיד עם הגעתו נערך צוות העובדים של הכרמלית להחליפו באמצעות מנוף גדול, המיועד למשקלים כבדים.



את התקנת הכבל ביצע צוות הכרמלית בסיוע מומחים משווייץ, שהגיעו לארץ במיוחד, והיא ארכה ימים אחדים, שבהם עבדו 12 שעות ביום ברציפות. הכבל הישן נחתך לרצועות באורך של 150 מ' והועבר לאתר פסולת ברזל, ובמקומו הושחל הכבל החדש, שחובר לקרונות הכרמלית.



מעכשיו גם ברב־קו



הבוקר, כאמור, חודשה פעילות הכרמלית, והיא כוללת מעתה גם מערכת כרטוס חדישה, המאפשרת לנוסעים להשתמש בכרטיס רב־קו, המאגד את הנסיעות במטרונית, באגד, ובכרמלית.



ראש עיריית חיפה יונה יהב אמר אתמול: ״הרכבת התחתית היחידה בישראל חזרה לפעול, ומהיום יוכלו התושבים להגיע בקלות ממקום למקום באמצעות כרטיס הרב־קו שברשותם. המהלך יגדיל את מספר המשתמשים בתחבורה הציבורית, יחשוף חיפאים נוספים ליתרונות של השימוש בכרמלית, וכפועל יוצא, יפחית את השימוש בכלי רכב מזהמים ויעלה את איכות החיים בעיר״.