נמל התעופה הנבנה בתמנע, במרחק של כ-300 מטרים מהגבול עם ירדן, נראה כאתר בנייה ענק והעבודות בעיצומן. במקביל, מוקמת משיקולי בטחון גדר באורך של כ-30 ק"מ לאורך הגבול מירדן – מאילת צפונה.
בסיור שערך כץ במתחם, שכלל תצפית ממגדל הפיקוח המתנוסס לגובה של כ-45 מטרים, השתתפו מבקר המדינה, יוסף שפירא, יו"ר רשות שדות התעופה, אליעזר (צ'ייני) מרום, מנכ"ל הרשות, יעקב גנות, ראש עיריית אילת, יצחק מאיר הלוי ובכירים נוספים במשרד התחבורה וברשות שדות התעופה.
מנהלי הפרוייקט ציינו שהעבודות, שהחלו לפני כשנתיים, מתקדמות בקצב מואץ ועבודות הקמת מסלול ההמראה והנחיתה, באורך של 3.6 ק"מ, כבר הושלמו. על פי ההערכות, בעוד כחודש יחלו להתבצע טיסות פיילוט לצורך בדיקת המסלול.
כץ ציין שנמל התעופה "רמון" הוא הנמל האזרחי הראשון הנבנה מאז קום המדינה והוא ישמש כשדה התעופה הבינלאומי השני של ישראל. כאחד מלקחי מבצע "צוק איתן" הוחלט להאריך את מסלול ההמראה והנחיתה בכ-600 מטרים נוספים, על מנת לאפשר נחיתות והמראות גם של מטוסי ג'מבו ולהפוך את השדה לאלטרנטיבי בעת חירום.
נמל התעופה ממוקם במרחק של כרבע שעה נסיעה מאילת ולנוכח החשש מפני יוקר הנסיעה מהשדה לעיר אילת, הבהירו כץ וראשי רשות שדות התעופה שתינתן עדיפות לתחבורה ציבורית זמינה ויעילה וזאת, בנוסף לשאטלים שבתי מלון ככל הנראה יפעילו. כץ ציין עוד שבטווח הרחוק מתוכנן קו הרכבת אילת-תל אביב לעבור בסמוך לשדה התעופה.
עם זאת, שאלה אחת עדיין נותרה פתוחה והיא בסוגיית התחבורה הציבורית בשבת. "התחבורה הציבורית תפעל על פי הנהוג כיום באילת", ציין כץ, שהביע הסתייגות מההצעה להקמת קזינו באילת: "זה לא נראה לי ריאלי בעת הזו. שדה תעופה יהיה, אבל אני בספק אם גם קזינו ייבנה באילת".
כץ יצא בקריאה לפעול לשיתוף פעולה תיירותי בשדה החדש עם ירדן ומצרים. אפשר לנחות כאן בבטחה עם מטוסים גדולים ולצאת לפטרה, טאבה וים המלח", הוא הסביר.
על פי הצפי, בנמל התעופה החדש יעברו בתוך כמה שנים כ-1.8 מיליון נוסעים בשנה, בהם כמיליון בטיסות פנים. סמנכ"ל הנדסה ברשות שדות התעופה, רפי אלבז סיפר שהשדה יכלול טרמינל בשטח של 34 אלף מ"ר, שיעוצב בעיצוב ייחודי של זכוכיות ענקיות שיובאו מאיטליה. במתחם השדה יהיו 29 חניות למטוסים והגדר ההיקפית מסביב לשדה תהיה באורך של 14 ק"מ.
מסביב למתחם גם בוצעו עבודות תשתית נרחבות למניעת הצפות בעת גשמי פתע בשיתוף קק"ל. במקביל, בכביש הערבה, בין אילת לתמנע, מבוצעות עבודות שדרוג והוא יכלול ארבעה נתיבי נסיעה. כ-30% מצריכת החשמל תהיה באמצעות אנרגיה סולארית ובשדה יותקן ציוד טכנולוגי מתקדם ביותר, בדומה לזה הקיים בנתב"ג.
סמנכ"ל מסחר ופיתוח עסקי ברשות שדות התעופה, יורם שפירא ציין, על פי הניסיון בעולם, שדה התעופה החדש יהפוך למוקד הכנסה. במתחם יהיו שטחים מסחריים בהיקף של 13,320 מ"ר. השדה גם יהווה מוקד לשינוע אווירי של תוצרת חקלאית מאזור הערבה. הדבר צפוי להביא לחיסכון בעלויות הובלה יבשתית של התוצרת החקלאית, העומדות כיום על כ-20 שקל למטר נסיעה. על פי התכנית, במתחם יוקמו משרדים עבור משרדי החקלאות, התיירות, רשות ההגירה, המכס וביקורת הגבולות. במהלך הסקירה גילו ברשות שדות התעופה שהדיוטי-פרי בנתב"ג הוא הרווחי ביותר בעולם. "גם כאן יהיה דיוטי פרי ובשדה יוקם מתחם עסקי שיביא לפיתוח כל האזור", הם ציינו.
גנות ציין במהלך הסיור, כי במסגרת שיווק השדה, רשות שדות התעופה בוחנת חבילת הטבות לחברות התעופה שיגיעו אליו. "השדה יושלם ללא חריגה תקציבית וללא חריגה מלוחות הזמנים. נעמוד בהתחייבות להפוך את השדה לכזה שיאפשר נחיתות לכל סוגי המטוסים ומכל היעדים בעולם", הוא ציין והכריז: "בשבילי זה יום חג. לפני שלוש שנים הונחה אבן הפינה. היו ספקות, בשל מורכבות הפרוייקט ולתקציבים וההיתרים הנדרשים ועמדנו בהם. בעוד שנה יהיו טיסות מסחריות לכאן".
האחראי על שדות התעופה הפנים ארציים ברשות שדות התעופה, שלמה אורן, ציין שכבר החלה ההיערכות לקראת הפעלת השדה החדש, אליו יעברו כ-300 עובדי נמל התעופה באילת. הוא ציין שהופקו לקחים מקריסת שדות תעופה חדשים בעולם, מייד לאחר הפעלתם. "חייבים לבצע הדרכות והרצות מסודרות, כדי למנוע את מה שקרה לאחר פתיחת הטרמינל החדש בנמל התעופה היתרו בלונדון ונמלי תעופה חדשים נוספים", הוא הסביר, "הולך לחול שינוי דרמטי ואנו רותמים את העובדים לפרוייקט".
מרום ציין שהשיווק הבינלאומי של שדה התעופה "רמון" הוא יעד לאומי והוא אמור להפוך למוקד לפיתוח כל האזור. ראש עיריית אילת, יצחק מאיר הלוי מסר שלאחר פינוי שדה התעופה הקיים בעיר, ייבנו במתחם בתי מלון ובנייני מגורים וזאת לצד פיתוח מאסיבי של כל האזור הצפוני של העיר.