בתקופת העומס של ספטמבר, כאשר רבים טסים לקראת החגים ליעדים שונים, חלו הערב (שני) עיכובים בטיסות של חברת אל על מנתב"ג, בשל הסכסוך המתמשך עם ועד הטייסים. לנוכח הקושי לאייש חלק מהטיסות בטייסים, חלו בכמה מהן עיכובים של חצי שעה ושעה והיו גם עיכובים ממושכים יותר. על רקע זה, הודיעה חברת אל על על דחיית הטיסה ללונדון למחר בבוקר.
העיכובים מנתב"ג עלולים להשפיע גם על לוחות הזמנים של הטיסות מיעדים מחו"ל. זאת, מכיוון שאיחורים בהגעת הטיסות, עלולים להביא לעיכובים בזמני ההמראות לארץ. החברה גם מפעילה מטוסים חכורים, בניסיון להתגבר על המחסור עם הטייסים ולשמר את לוח הזמנים.
מחברת אל על נמסר בתגובה: "אל על פועלת בכל האמצעים העומדים לרשותה על מנת להוציא את הטיסות בזמן ליעדן".
תקלה בטיסה הביאה לפיצוי של הנוסעים
לפני כחודשיים הודיעה אל על כי תפצה נוסעים לאחר תקלה שהביאה לעיכוב בטיס שהיתה אמורה להמריא בסוף חודש יולי. הכל התחיל כשהתבשרו הנוסעים על הכוונה להחליף את מטוס אל־על במטוס אחר שנחכר מאחת מחברות התעופה הספרדיות. בחברת התעופה הלאומית חשו אי נעימות, בין השאר מכיוון שעם הנוסעים נמנו הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי (בלוויית מאבטח) ושר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר משה (בוגי) יעלון (גם הוא בלווי אבטחה).
בעקבות כך הטריחו את עצמם לאולם הנוסעים וללאונג' (המיועד לנוסעי מחלקת עסקים) מנכ"ל אל־על דוד מימון וסמנכ"לית הלקוחות. מימון שוחח בנפרד עם כל אחד מהנוסעים. לאחר שדומה שהעניינים נרגעו והטיסה אמורה היתה לצאת לדרכה, התגלתה תקלה נוספת. בעקבות כך נגרם עיכוב נוסף של שעה וחצי בשעת ההמראה. באותו הזמן התבקשו הנוסעים להישאר במטוס.
בעקבות כך הוחלט בהנהלת אל־על לפצות את הנוסעים ב־200 נקודות או ב־200 דולר על פי בחירתם. נוסעים רבים הביעו אכזבה מגובה הפיצוי והודיעו בכוונתם לשקול צעדים משפטיים כנגד החברה.
אשכנזי לא מסר את תגובתו לאירוע. את תגובת יעלון לא היה אפשר לקבל. מאל־על נמסר בתגובה: "במטוס התגלתה תקלה טרם ההמראה. התקלה תוקנה, והטיסה יצאה לדרכה באיחור של כשעה וחצי. אל־על אינה מתפשרת בנושאי בטיחות בטיסה, קלה כחמורה".