תנועת הרכבות בין חיפה והצפון לתל אביב תופסק החל ממחר לפנות בוקר ותתחדש בראשון הבא לפנות בוקר, לצורך ביצוע עבודות תשתית נרחבות. לנוכח הפסקת תנועת הרכבות הצפי במשטרה הוא לעומסי תנועה כבדים, בעיקר בשעות הלחץ של הבוקר ואחר הצהריים.
ברכבת ישראל ציינו שהעבודות יכללו שלושה מרכיבים מרכזיים: חיבור הקו המהיר לירושלים למסילת הרכבת בהרצליה, עבודות תשתית למסילת רכבת השרון לאורך כביש 531, העתקה של קטע ממסילת הרכבת באזור רשפון לצורך הארכת נתיבי איילון וביטול מפגש הכביש־מסילה בכפר שמריהו, לאחר 60 שנים.
ברכבת ישראל הסבירו שביטול מפגש הכביש־מסילה בכפר שמריהו ישחרר את צוואר הבקבוק הגדול והמשמעותי ביותר באזור השרון למעבר כלי רכב. המעבר היה סגור בממוצע כשש שעות מדי יום.
במקביל יבוטלו עוד שני מפגשי כביש־מסילה – בשטחים חקלאיים בכפר שמריהו וברשפון. נוסף לכך, במהלך העבודות שאותן מגדירים ברכבת כ"תנופת פיתוח לקראת הדור הבא”, תושלם התשתית המסילתית לחיבור הקו המהיר של הרכבת לירושלים. זאת תוך הסטת תוואי הרכב באזור הרצליה לציר מרכזי ובכך גם לפנות את תוואי המסילה הקיים באזור זה לטובת הארכת נתיבי איילון (כביש 20) וחיבורו לכביש 531 החדש.
במסגרת עבודות התשתית הנרחבות נחנך ביום חמישי הטרמינל החדש בתחנת תל אביב מרכז (סבידור), שמקצר את מרחק ההליכה מהתחנה של הנוסעים העובדים במתחם בורסת היהלומים ברמת גן ומתגוררים בשכונות הצפוניות בתל אביב – בכרבע שעה.