בעקבות חשיפה של "מעריב", שלפיה נרשמה עלייה מדאיגה בהידרדרות הראייה של ילדים במהלך הקורונה כתוצאה מהחשיפה הממושכת למסכים, פנתה יו"ר איגוד רופאי העיניים בישראל לשרת החינוך, יפעת שאשא ביטון, וביקשה לבחון אפשרות של מודל למידה היברידית לקראת פתיחת שנת הלימודים הבאה.
"המצב שבו הילדים יושבים שעות מול המסכים השונים, בלי לצאת מהבית כלל ובלי לראות אור יום תורם להתפתחות קוצר ראייה", כתבה פרופ' ענת לבנשטיין, והוסיפה: "לכן אנו ממליצים לבצע הפסקות יזומות בזמן הלימודים, שבמהלכן התלמידים יבצעו פעילות בשטח פתוח, באור יום, לשלב למידה פרונטלית כמה שניתן ולתת משימות לתלמידים שלא יצריכו שימוש נוסף במסך, מעבר לשעות הלימודים".
לבנשטיין הדגישה במכתבה כי יש להמליץ לתלמידים לבלות לפחות שעתיים ביום באור יום, וכן להשתמש לצורך הלמידה במסך גדול הנמצא במרחק של מעל 30 ס"מ מהעיניים ולא במסך הטלפון הנייד, שמוחזק לרוב קרוב מאוד לפנים.