אל"מ במיל' דני שפירא, בוגר קורס הטיס הראשון, הלך לעולמו אמש (שישי) בגיל 97. שפירא היה מראשוני טייסי חיל האוויר הישראלי, טייס ניסוי בחיל האוויר ולאחר מכן טייס ניסוי בתעשייה האווירית.

שפירא נולד כדור חמישי בארץ ישראל, בירושלים וגדל בחיפה. ב-1944 קיבל רישיון תעופה פרטי, ושלוש שנים לאחר מכן גויס לשירות אוויר וביצע טיסות סיור, תובלה והצנחה של מזון ושל נשק ליישובים נצורים. במאי 1948 נשלח לקורס טיס באקדמיה של חיל האוויר הצ'כוסלובקי.

שפירא נטל חלק, יחד עם מרדכי הוד וטייסים מן המח"ל, בהבאת מטוסי הספיטפייר לישראל, כל זאת כשהיו טייסים צעירים בעלי פחות מ-130 שעות טיסה, וניסיון של שבע שעות טיסה בלבד על הספיטפייר. במסגרת המבצע, שנקרא "ולוטה 2", הם טסו עם המטוסים בדצמבר מצ'כוסלובקיה דרך יוגוסלביה לישראל. מכשירי הקשר הוצאו מהמטוסים על מנת שיהיה מקום לעוד דלק.

שפירא היה בין ארבעה בוגרי קורס הטיס הראשון של חיל האוויר, שהתקיים במסגרת בית ספר לטיסה (ומכונה קורס מינוס שתיים), והם היו הראשונים לקבל את כנפי הטיס הישראליות.

באמצע שנת 1956 התמנה למפקד טייסת מטוסי צילום, וב"מבצע קדש" היה סגן מפקד טייסת מיסטר, טייסת הקרב הראשונה בחצור. לאחר המבצע התמנה שפירא לטייס בוחן בכיר בחיל האוויר וניהל את טיסות ההעברה של המטוסים שנרכשו בצרפת לארץ.

ב-1958 הוא נשלח עם משפחתו לצרפת כדי לעבור קורס טייס ניסויי במרכז הניסויים של חיל האוויר הצרפתי. שם הוא בחן את אב הטיפוס של מטוס המיראז', והיה הטייס הישראלי הראשון שטס עלו ועבר את מהירות הקול בטיסה ישירה ואופקית. אחרי שהטיס את המיראז', המליץ שפירא למפקד חיל האוויר דאז עזר ויצמן לרכוש את המטוס.

בשנת 1966, כאשר ערק לישראל מטוס המיג-21 העיראקי, הוטל על דני שפירא להטיסו וללומדו. ניסיונו בהכרת המטוס סייע רבות לחיל האוויר בקרבות שנוהלו מול מטוסי המיג-21 בגזרות מצריים וסוריה. לאחר שחרורו מונה שפירא ב-1971 לראש אגף מבצעי-אוויר וטייס הניסוי הראשי של התעשייה האווירית. בהמשך הקים מחלקה במסגרת אגף השיווק של החברה ושימש בה טייס תצוגה. פרש ב-1988.