שדרני 103FM בן כספית וינון מגל שוחחו היום (רביעי) בתוכניתם היומית אודות אופי המחאה של יום השיבוש הלאומי, התנהלות המשטרה בהפגנות שונות, אירועי חווארה, ועל התבטאותו של מפקד פיקוד המרכז, האלוף יהודה פוקס.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בן: "שיבוש בבקשה".

ינון: "אתה בא לשבש לי את השידור? יום השיבוש הלאומי".

בן: "שיבשנו, תתקדם".

ינון: "מחאת רכבי היוקרה, קץ הדמוקרטיה. עולה בדעתך שהמשטרה הייתה מודיעה בהתנתקות שכביש נחסם? למחאת הפריבילגיה? מה זה הדבר הזה? משהו פה מריח לי לא כל כך טוב".

בן: "כפי שהסביר המפכ"ל, טיפול מחאה קשור למידת שיתוף הפעולה של פעילי המחאה ושל מספר המוחים. אם זה מתוכנן, המשטרה צריכה לפעמים לתת למחאה לנקז את האנרגיה שלה ולתת לה לחסום, זה קרה עם החרדים ולא עשו עם זה כלום".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים<<<

ינון: "צריך להתעסק עם האלוף פוקס. אני לא אהבתי את ההופעה שלו אתמול, הוא הולך להיות חתום אני מניח על עצומות נגד ממשלות ימין, יכול להיות שהוא יתחים עצומות נגדי. כשהוא אומר שזה פוגרום מה שהיה בחווארה, לא, המחדל היה הפיגוע ולא ההתפרעויות של היהודים. הרצח, הפיגוע, זה המחדל שלך, תתעסק בעיקר ותפסיק לשרת את התקשורת".

בן: "לי יצא להתלוות אליו, התרשמתי מקצין מדהים, וקודם כל הוא אמר: 'אני אחראי, אני פישלתי, אני אמשיך להגן על קציני צה"ל גם כשהם שוגים', גם בצה"ל לא מרבים לעשות את העניין הזה".

ינון: "כל האנשים שמגיעים מדרגת תת אלוף ומעלה, כמעט כולם יוצאים למפלגות השמאל. אם פוקס מדבר כמו שהוא מדבר, מה הבעיה? אז הוא היה בנח"ל, בקורס קצינים, יצא מבית דתי. קורא לי את הרזומה כאילו זה מעיד שהוא לא שמאל, אנשים יכולים לחזור בשאלה והם שמאל, את כולם אנחנו רואים בעצומות. שאוסלו יביא שלום והרפורמה, את כולם אנחנו רואים. אפשר לחשוב מה אמרתי, שהוא בעתיד יוריד את המדים שלו ויחתום על עצומות השמאל. אני מריח אותם מקילומטרים".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM